تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

ارتشی که محل اعتماد و اقتدار کشور است

سیده‌فاطمه ذوالقدر*

رویداد۲۴ کشور ایران به دلیل موقعیت خود یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین کشور‌های جهان است. ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان رژیم پهلوی، وابسته به کشور‌های غربی بود و تمام تجهیزات خود را از آن‌ها با صرف مبالغ زیادی خریداری می‌کرد؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش ایران که دچار دگرگونی و تحول شده بود توانست در زمان جنگ تحمیلی، تجهیزات خود را بازسازی کند و یا از نو بسازد؛ این روش را ادامه دادند تا اینکه نیرو‌های متخصص ارتش دست به کار عظیمی زدند و طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی را در دستور کار خود قرار دادند. نیرو‌های ایرانی در تمامی یگان‌های ارتش دست به کار شدند و ساخت تجهیزات را آغاز کردند و با سرعت به کار خود ادامه دادند تا جایگاه ایران را در بعد نظامی با بالاترین سطح ممکن برسانند. کمااینکه در سال‌های اخیر حسب رده بندی در توانمندی نظامی کشور‌های جهان در پایگاه معتبر گلوبال فایر پاور جایگاه بالا و نیز ارتقا و تقویت بنیه نظامی کشورمان ایران قابل مشاهده است.

ایران با استفاده از این توان نظامی است که همیشه به عنوان اولین کشور در مقابله تندروی‌ها و اعمال تروریستی ایستاده است. نیروهای‌دریایی و زمینی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات نظامی روند چشم‌گیری را پیدا کرده و ساخت انواع ناو‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. ارتش غیور به همراه سپاه سلحشور به عنوان بازوان پرتوان دفاعی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، اقدامات خود را در پاسخگویی به تهدید و تعرض عملی محتمل، به واقعیت غیرقابل انکار تبدیل کرده اند و در غوغای عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای نظام سلطه صهیونیسم، راهبرد مقاومت هوشمندانه که دستورکار ملی مردم و انقلاب اسلامی است، با قدرت، پیش برده اند.

امروزه نیرو‌های مسلح با تجربیات و هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا از اقتدارچشم گیری برخوردارند و موجب امنیت و ثبات و اقتدار کشور و سدی بزرگ در برابر هر هجومی به مرز‌ها و منابع کشورمان هستند.

علاوه بر این توان نظامی ویژه، همواره در مشکلات و بحران ها، پای کار بوده‌اند و حضور تاثیرگذارشان موجب دلگرمی بوده است؛ کمااینکه در حوادث ناشی از سیل اخیر شاهد حضور و فعالیت ایثارگرانه و بدون چشمداشت و دور از هر خودنمایی ایشان بوده‌ایم؛ لذا با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهدای عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقدامات و تلاش‌های ارتشیان ایران زمین را ارج می‌نهیم و همواره سپاسگزار و قدردان خدماتشان هستیم.

*نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان