تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سخنگوی انجمن سیب‌زمینی ایران:

سیب‌زمینی از آسیب‌ سیل در امان است/ با کمبود مواجه نخواهیم شد

سخنگوی انجمن سیب‌زمینی ایران نگرانی درباره افزایش قیمت سیب‌زمینی به خاطر سیل‌های اخیر در کشور را بی‌مورد دانست و گفت: چون در بیشتر نقاط کشور هنوز کشت این محصول شروع نشده، آسیب وارد شده به این بخش بسیار جزئی بوده است.
سیب‌زمینی از آسیب‌ سیل در امان است/ با کمبود مواجه نخواهیم شد
رویداد۲۴ محمد رحیم نیازی درباره خسارت سیل به بخش سیب زمینی گفت: درست است که با وقوع سیل در ابتدای سال ۹۸ آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است، اما چون در بیشتر نقاط کشور کشت این محصول شروع نشده است، آسیبی که به کل تولید کشور رسیده، یا به این بخش نرسیده و یا بسیار جزئی بوده است.

وی همچنین یادآور شد: البته به بخشی از زراعت سیب‌زمینی در استان خوزستان به خصوص شهر دزفول آسیب وارد شده است، اما به نظر می‌رسد که این آسیب به صورت چشمگیر نبوده است.

نیازی همچنین بیان کرد: بیش‌تر سیب‌زمینی کشور در مناطق سردسیر کشت می‌شود و هنوز در استان‌های سردسیر کشت سیب‌زمینی آغاز نشده است.

سخنگوی انجمن سیب‌زمینی ایران ادامه داد: کشت سیب‌زمینی در اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و با وجود بارش‌هایی که پیش آمده فکر می‌کنم با کمبودی مواجه نخواهیم بود و نیازی به واردات بسیار سخت و پرزحمت سیب زمینی نخواهیم داشت.

نیازی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود آسیب‌هایی که سیل به زمین‌های زراعی وارد کرده کشت سیب‌زمینی می‌تواند به موقع انجام شود؟ اظهار کرد: کشاورزان از سال گذشته برای کشت امسال خود برنامه دارند؛ با این حال من فکر نمی‌کنم آسیب دیدگی زیرساخت‌های ما آسیب جدی به بخش سیب‌زمینی وارد کرده باشد و مانع از کشت آن شود؛ البته این حرف دلیل نمی‌شود که مسئولان برای رفع آسیب‌دیدگی ها، کمکی به کشاورزان نکنند.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان