تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
علی محمد نمازی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اصلاح طلبان حاکمیت را مجاب به پذیرش اصلاحات کنند/ کارشکنی انحصارگرایان موجودیت نظام را در معرض خطر قرار می‌دهد

علی محمد نمازی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم می‌گوید: اگر تمامیت‌طلبان و انحصارگرایان برای انجام اصلاحات ساختاری کارشکنی کنند، شرایط فعلی موجودیت نظام را در معرض خطر قرار می‌دهند.

اصلاح طلبان

رویداد۲۴ میثم سعادت: علی محمد نمازی یکی از نمایندگان متحصن مجلس ششم بود؛ نماینده‌ای که بعد از دو دهه همچنان مواضع خود را حفظ کرده است. نمازی پیش از این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود، اما بعد از توقف فعالیت‌های سازمان و در دور جدید فعالیت‌های کارگزاران سازندگی، به این حزب پیوست و در کنار چهره‌هایی مثل مرعشی، جزو طیف مدرن کارگزاران سازندگی محسوب می‌شود. با او درباره آینده اصلاح طلبان و وضعیت آنها در انتخابات مجلس یازدهم گفت‌وگو کردیم. او به رویداد ۲۴ می‌گوید: اول باید بگویم سال ۱۳۹۸ سال بسیار سرنوشت ساز برای کشور، ملت و از جمله اصلاح طلبان خواهد بود و اصلاح طلبان باید بتوانند رسالت تاریخی خود را در این برهه ایفا کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: موضوعات و امور مهمی که احتمال وقوع آن‌ها جدی است عبارتند از: تغییرات احتمالی در مدیریت ارشد کشور و اتخاذ تصمیمات جدی در خروج کشور و ملت از شرایط اقتصادی و معیشتی سخت فعلی از طریق افزایش اعتماد متقابل بین ملت و دولت (به معنای عام کلمه) از طریق توجه جدی و عملی نیاز‌ها و خواسته‌های آنان و همینطور تعامل با کشور‌های دیگر و همسایگان.

او می‌گوید: تجدید نظر در میزان هزینه‌های سیاست خارجی کشور، فراهم آوردن زمینه در برگزاری انتخابات آزاد، سالم و رقابتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از طریق تجدید نظر در قانون انتخابات و نظارت استصوابی و همچنین توسعه سیاسی و آزادی بیشتر در عرصه مطبوعات از جمله مواردی است که باید جدی به آن اندیشید.

نمازی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود مردم از اصلاح طلبان و اصولگرایان رو بر گردانده‌اند، قضاوت درستی نیست. معتقدم این شعار در دی ماه سال 96 ابتدا توسط خود اصولگرایان مطرح شد زیرا قصد آنان ایجاد خدشه در پایگاه مردمی اصلاح طلبان و مایوس کردن آنها از آینده بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره افول جایگاه اصلاح طلبان گفت: اینگونه نیست که تاثیر گذاری اصلاح طلبان در جامعه خیلی کاهش یافته است. نمونه واضح و اخیر آن انتخابات اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و اتاق ایران است که رای فعالان عرصه کار و تلاش و تجارت به سمت و سوی کاندیدا‌های اصلاح طلبان یا غیر اصولگرایی بوده است.

عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس تاکید کرد: اگر تمامیت‌طلبان و انحصارگرایان برای انجام اصلاحات ساختاری کارشکنی کنند، شرایط فعلی موجودیت نظام را در معرض خطر قرار می‌دهند، لذا امر حفاظت و حمایت از نظام، تشکل‌های اصلاح طلب و شورایعالی سیاست‌گذاری را وامی‌دارد با اتخاذ مواضع روشنگرانه و فراهم کردن زمینه تحقق مطالبات شهروندان نظام جمهوری اسلامی تقویت کنند.

نمازی افزود: در این راستا و در شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند تا دوستداران نظام جمهوری اسلامی و بویژه اصلاح طلبان، محافظه کاری را کنار بگذارند و با استفاده از شیوه‌های دموکراتیک و مدنی حاکمیت و مراکز قدرت سایه را تشویق و مجاب به پذیرش اصلاحات مربوط به حکمرانی خوب و ملزم به تامین و رعایت حقوق شهروندی کنند.

نماینده لنجان در مجلس ششم خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر مواردی از سوءاستفاده توسط اقلیتی از اصلاح طلبان موجبات بعضی از بدبینی‌ها را فراهم آورده لذا با اولویت منافع جمع و تاکید بر اجرای قوانین و مقررات در خدمت مردم و اصلاح قوانین و مقررات مزاحم، اثبات کنند بیش از گذشته در خدمت مردم هستند.

نمازی با تاکید بر اینکه تفکر اصلاح طلبی و انجام رسالت در این زمینه از ویژگی‌های انسان مسئول است، گفت: اعضای اردوگاه اصلاح‌طلبی باید افتخار کنند که متصف به این صفت انبیایی هستند و می‌باید ملزم به رعایت شرایط آن باشند.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی پیشنهاد داد احزاب اصلاح طلب، شورای هماهنگی و شورای سیاست گذاری هرچه زودتر مانیفستی برای حل مشکلات ساختاری نظام تهیه کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
4
حناب آقای نمازی , تمامیت خواهان وانحصار گران که همه امکانات ومناصب قدرت رافقط وفقط برای خود واقلیت همفکرشان می خواهند به هیچ وجه تن به اصلاح ساختارهای سیاسی , اجتماعی, فرهنگی , اقتصادی و.. نمی دهند , تجربه سی ساله گشته این موضوع را به خوبی نشان داده است!!!!
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
1
برادر من اصلاح طلب اصول گرا بزار در کوزه ابشو بخور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان