تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون شهردار تهران خبر داد:

تمهیدات شهرداری برای برگزاری «نمایشگاه کتاب بدون خودرو»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات حمل و نقلی برگزاری نمایشگاه کتاب را تشریح کرد.

رویداد۲۴ محسن پورسیدآقایی، با تشریح تمهیدات شهرداری تهران برای پوشش حمل و نقل نمایشگاه کتاب که از روز چهارم اردیبهشت کار خود را در مصلی تهران آغاز می‌کند، با بیان اینکه امسال براساس سیاست‌گذاری‌های اتخاذ شده مقرر شد که نمایشگاه کتاب باز هم در مصلی تهران برگزار شود، گفت: اما امسال شعار نمایشگاه کتاب بدون خودرو را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بر همین اساس همه مسئولان ذی ربط تأکید داشتند که امسال هیچ خودرویی به غیر از تاکسی وارد نمایشگاه نشود، گفت: تمام پارکینگ‌های اطراف مصلی به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است و حتی برای ناشران نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است که آن‌ها هم با حمل و نقل عمومی به نمایشگاه بیایند.

وی با بیان اینکه مترو دو خط در اطراف مصلی دارد که همشهریان می‌توانند از آن استفاده کنند، افزود: همچنین اتوبوس در میادین اصلی شهر مستقر است تا علاقه‌مندان را به نمایشگاه کتاب بیاورد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قطعاً ارزیابی‌های ما از نمایشگاه امسال موجب آن می‌شود که سال آینده نیز سیاست‌های اجرایی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب را در این محدوده اتخاذ کنیم، گفت: امسال تدابیر برای کنترل ترافیک در این محدوده شدیدتر شده و حتی محدودیت‌هایی نیز برای ناشران در نظر گرفته شده است تا آن‌ها هم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

پورسید آقایی با بیان اینکه مردمی که با استفاده از حمل و نقل عمومی به نمایشگاه می‌آیند در داخل نمایشگاه با خودروهای سبک‌تر و برقی جابه‌جا می‌شوند، گفت: همچنین افرادی که کتاب خریده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به غرفه‌های باربری که داخل نمایشگاه است کتاب‌هایشان را به منازلشان پست کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تنها خودروهایی که می‌توانند وارد مصلی شوند تاکسی هستند، افزود: سرویس‌دهی مترو نیز در این خطوط چهار دقیقه خواهد بود و شهروندان می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان