تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دریادار سیاری خبر داد:

وضعیت سیلاب در خوزستان از شرایط بحرانی عبور کرد/ از پیشروی آب به سمت خرمشهر جلوگیری می‌کنیم

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آب گرفتگی در شهر‌هایی مانند اهواز برطرف شده گفت: وضعیت از نظر آب گرفتگی در حالتی است که از شرایط بحرانی عبور کرده و مردم برای استقرار در محل‌های زندگی خود نیازمند کمک‌رسانی دولت هستند.

رویداد۲۴ امیر دریادار سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در استان خوزستان و بازدید از مناطق سیل زده این استان، گفت: به اتفاق امیر سرتیپ دوم بیدادی، فرمانده قرارگاه جنوبغرب نیروی زمینی ارتش از مناطق سیل زده استان خوزستان از جمله شمال اهواز، شوشتر، شعیبیه، سوسنگرد، امیریه، رفیع، طلاییه، کوشک، خط مرزی ایران و عراق و مناطق آب گرفته در مسیر شادگان و جاده آبادان - ماهشهر بازدید هوایی کردیم و وضعیت آب گرفتگی در این مناطق مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سیلاب از شهر اهواز عبور کرده و در دشت شادگان و جاده آبادان - ماهشهر قرار دارد، افزود: بخشی از آب گرفتگی در سمت طلاییه و کوشک هست که قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از پیشروی آب به سمت خرمشهر را اتخاذ کرده تا آب به سمت رودخانه و دریا منحرف شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور همه فرماندهان یکان‌های سرزمینی مستقر در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در طول مدت بحران سیل در این استان از ابعاد مختلف از جمله کمک‌های نیروی انسانی، تجهیزاتی، بهداشتی و ادوات مهندسی، کمک‌های مردمی و موکب‌های اربعین مستقر در پادگان‌های ارتش برای کمک به مردم از سوی فرماندهان ارائه شد و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش در استان خوزستان یادآور شد: با همت همرزمان ما در نیرو‌های مختلف ارتش، جای افتخار و سربلندی است که ارتش با تمام توان کمک‌رسانی به مردم را در استان‌های سیل زده و همچنین خوزستان انجام داد.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر اینکه امدادرسانی به مردم کماکان ادامه دارد و خدمات لازم ارائه می‌شود، گفت: حفظ توان رزمی یکان‌ها حائز اهمیت است. از همین رو تاکید کردیم که یکان‌های ارتش آمادگی رزمی خود را حفظ کنند و آموزش‌ها و تمرین‌های خود را برای داشتن آمادگی لحظه‌ای و صددرصدی برای انجام ماموریت‌های اصلی ارتش را داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فرماندهان ارتش گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند و از این که در شرایط بحرانی کمک‌رسانی به مردم را انجام دادند خوشحال بودند.

وی افزود: یکان‌های ارتش تا استقرار کامل مردم در منازل و محل زندگی از هر کمکی در ابعاد مختلف دریغ نخواهند کرد.

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران استان خوزستان تاکید کرد: براساس مشاهدات میدانی و بررسی‌های به عمل آمده یگان‌ها آمادگی رزمی کامل داشته و برای انجام ماموریت در هر منطقه‌ای که در شرح وظایف‌شان مطرح شده، در آمادگی صددرصدی قرار دارند.

وی درباره آخرین اقدامات ارتش برای حل بحران در این استان، گفت: وضعیت از نظر آب گرفتگی در حالتی است که بحران عبور کرده و مردم برای استقرار در محل‌های زندگی خود نیازمند کمک‌رسانی دولت هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان