تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

شبکه نمایش خانگی، جولانگاهی برای پولشویی/ سرنوشت نامعلوم سریال‌های خانگی +جدول

سید هادی رضوی و احسان دلاویز، تهیه کنندگان سریال‌های شبکه نمایش خانگی هستند به جرم اخلال در نظام اقتصادی در حال محاکمه هستند.

شبکه نمایش خانگی، جولانگاهی برای پولشویی

رویداد۲۴ پرونده تخلفات بانک سرمایه در حال رسیدگی است؛ در میان متهمان اسامی افرادیدیده می‌شود که شغلشان سرمایه‌گذاری در سریال‌های شبکه نمایش خانگی بوده است. آنگونه که نماینده دادستان گفته پول‌های برداشت شده از بانک سرمایه در سریال‌های خانگی خرج شده است. سیدهادی رضوی یکی از تهیه‌کنندگان «سریال شهرزاد» حسن فتحی و احسان دلاویز تهیه‌کننده‌ «شاهگوش» داود میرباقری بوده است.

به گفته رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی رضوی و دلاویز دو نفر از تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه و ۲۹ نفر از مدیران وقت این بانک به اتهامات مالی محاکمه خواهند شد.

آنگونه که قاضی اسدالله مسعودی مقام گفته، رضوی بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده و اتهام او اخلال در نظام اقتصادی با اخذ تسهیلات بانکی از طریق نامشروع است.  پیش از این هم گفته می‌شد برخی تهیه کنندگان آثار سینمای خانگی، برای پولشویی وارد این عرصه می‌شوند.

نخستین بحث ورود پول‌های کثیف به سینما و شبکه نمایش خانگی با سریال شهرزاد مطرح شده بود. غلامرضا موسوی تهیه کننده قدیمی سینما گفته بود: «این حضرات در حقیقت سعی دارند با مطرح کردن خودشان، با عکس گرفتن با برخی از هنرمندان سینما و با انتشار آن عکس‌ها و با چک‌هایی که به نام آن هنرمندان صادر می‌کنند پولی را که مشخص نیست از چه مراکزی و بابت چه چیزی به دست آوردند به نوعی تطهیر کنند.»

سعید خانی تهیه کننده سینما گفته است: «یک پول‌شویی بزرگ در جریان است و در این میان افرادی که به راستی می‌خواهند فیلم بسازند نمی‌توانند کارکنند چون برخی، دستمزدهای عجیب و غریب به بازیگران می‌دهند.

در جدول زیر مهمترین سریال های شبکه نمایش خانگی را مشاهده می‌کنید. سریال هایی که هیچ کدام، گردش مالی شفافی ندارند. حضور پر نگ ستاره‌های سینما، نشان از گردش مالی این سریال هاست. مهران مدیری مشهورترین چهره این شبکه‌هاست که او نیز زیر بار اتهام دریافت وام از یکی از موسسات متخلف قرار داشت.

شبکه نمایش خانگی، جولانگاهی برای پولشویی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان