تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

نمایشگاه قرآن رسما افتتاح شد/پاکستان مهمان ویژه

وزیر ارشاد گفت: کشور‌هایی که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارند، فرصتی را فراهم می‌کنند تا علاوه بر حضور، با مسئولان سیاسی، فرهنگی و مردمی آن‌ها بتوانیم ارتباط‌های خوبی برقرار کنیم و از فعالیت قرآنی یکدیگر مطلع شویم و قرآن را مبنای ارتباط اجتماعی قرار دهیم.

 رویداد۲۴  وزیر ارشاد توضیح داد: کشور‌هایی که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارند، فرصتی را فراهم می‌کنند تا علاوه بر حضور، با مسئولان سیاسی، فرهنگی و مردمی آن‌ها بتوانیم ارتباط‌های خوبی برقرار کنیم و از فعالیت قرآنی یکدیگر مطلع شویم و قرآن را مبنای ارتباط اجتماعی قرار دهیم.

سید عباس صالحی شنبه ۲۱ اردیبهشت در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه قرآن، در جمع خبرنگاران گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم فرصتی ایجاد می‌کند که اتفاقات و رویداد‌های مهم در حوزه قرآن کریم که در بخش‌های مختلف علمی فرهنگی هنری رخ می‌دهد را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان این‌که امسال نیز مانند سال گذشته این برنامه را داشتیم که برای حضور مجموعه‌های مختلف طرح‌های آن‌ها را دریافت کنیم، ادامه داد: حدود ۷۰۰ طرح ارزیابی و در نتیجه ۱۶۰ طرح پذیرفته شد، با این نگاه که برنامه‌های جدید ارائه شود.

‎وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امسال برای اولین بار مهمان ویژه را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم داریم و کشور پاکستان مهمان ویژه است و پاکستان به دلیل جمعیت گسترده مسلمان و علایق قرآنی فضای خوبی را فراهم می‌کند تا فعالیت قرآنی داشته باشیم.

‎صالحی با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از یک سو می‌تواند اتفاقات قرآنی را به وجود آورد که به سرعت مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده کنیم، ادامه می‌دهد: این نمایشگاه همچنین فرصتی را فراهم می‌کند تا خانواده‌ها و نوجوانان در یک محیط قرآنی حضور یافته و تنفس قرآنی داشته باشند.

وزیر ارشاد توضیح داد: کشور‌هایی که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارند فرصتی را فراهم می‌کنند تا علاوه بر زمان دو هفته‌ای نمایشگاه در ادامه نیز با مسئولان سیاسی، فرهنگی و مردمی آن‌ها بتوانیم ارتباط‌های خوبی برقرار کنیم و از فعالیت قرآنی یکدیگر مطلع شویم و قرآن را مبنای ارتباط اجتماعی قرار دهیم.

‎صالحی تاکید کرد: به طور ویژه نمایشگاه قرآن کریم فضایی را برای معرفی عفاف و حجاب به عنوان یک الگوی پوشش مناسب اجتماعی و دینی فراهم می‌کند، سال‌های گذشته این اتفاق رخ داد و امسال نیز می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم، به نحوی که الگو‌های بهتر در پوشش اسلامی و اجتماعی عرضه کنیم، امسال هم این فضا آماده شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان