تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

آزادی ۳ زندانی محکوم به قصاص در البرز

دادستان شهرستان فردیس گفت: هزینه دیه سه زندانی که محکوم به قصاص شده بودند توسط انجمن حمایت از زندانیان جمع آوری شد و افراد نیز آزاد شدند.

  رویداد۲۴ حسن جهانشاهلو، دادستان شهرستان فردیس شامگاه یکشنبه در آئین گلریزان حمایت از خانواده‌های زندانیان فردیس گفت: هزینه دیه سه زندانی که محکوم به قصاص شده بودند توسط انجمن حمایت از زندانیان جمع آوری شد و افراد نیز آزاد شدند.

دادستان شهرستان فردیس با اشاره به اینکه افرادی هستند که به صورت مداوم و ماهیانه به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کنند، بیان کرد: ۴۸۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌ها قرار دارند که ماهیانه ۲۵۰ بسته حمایتی به این خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

جهانشاهلو اظهار کرد: مجموعه درآمد‌های انجمن حمایت از زندانیان در سال ۹۷، ۱۰ میلیارد ریال بوده است و یک میلیارد و ۲۲ میلیون ریال از اعتبار را هزینه کرده ایم و میزان درآمد انجمن با هدف استفاده بهینه در بخش سودآور بانکی سپرده شده که ۷۰ میلیون تومان سود بانکی به آن تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ به آزادی ۷۸ نفر از زندانیان کمک شده است، اذعان کرد: ندامتگاه فردیس در جهت اجرای برنامه‌های خود و ایجاد نشاط و امید نیازمند هزینه‌هایی است که در این میان می‌توان به کمک ۲۴۱ میلیون ریالی به زندانیان اشاره کرد.

دادستان فردیس یادآور شد: از خیرین حاضر در جمع تقاضا می‌شود برای کمک به خانواده‌های زندانیان واسطه شوند چرا که یکی از بهترین فرصت‌هایی است که در آخرت می‌توان از نتیجه آن بهره برد.

جهانشاهلو ادامه داد: کمک به برقراری آرامش در جامعه امری ضروری به شمار می‌رود و زمانی که مسؤولیتی به دستگاهی محول می‌شود لازم است ظرفیت‌های آن مجموعه را برای تحقق آرامش به کار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا برای کمک به برقراری آرامش در جامعه باید از اعمال قانون استفاده کند، اما نباید اجازه دهیم مجازات مشمول خانواده زندانیان شود.

دادستان شهرستان فردیس تصریح کرد: ماهیت حبس به گونه‌ای است که سایر افراد خانواده را با دشواری‌هایی روبرو می‌کند؛ دادستان نماینده دستگاه قضایی در این انجمن است و باید در کنار حمایت از خانواده‌های زندانیان قانون را اجرا کند.

جهانشاهلو بیان کرد: گام‌های مؤثری در جهت حمایت از زندانیان شهرستان فردیس برداشته شده است و بسته‌های حمایتی خوبی به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌شود تا در معرض آسیب قرار نگیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فردیس ، قصاص
نظرات شما
پیشخوان