تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
در گفت‌وگوی نمایندگان با رویداد۲۴ مطرح شد؛

مدیران وزارت ورزش لابی می‌کنند تا نمایندگان امضای استیضاح وزیر را پس بگیرند/ خبری از ورزش جوانمردانه و پاک نیست

جمعی از نمایندگان مجلس به دلیل آنچه ورزش ناپاک خوانده‌اند، طرح استیضاح وزیر ورزش را تقدیم هیات رئیسه کرده‌اند. آنها می‌گویند مدیران وزارت ورزش بسیار لابی می‌کنند تا نمایندگان امضای استیضاح وزیر را پس بگیرند.

مدیران وزارت ورزش لابی می‌کنند تا نمایندگان امضای استیضاح وزیر را پس بگیرند/ خبری از ورزش جوانمردانه و پاک نیست

رویداد۲۴ محمد آیتی: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته گذشته طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان را به هیات رییسه مجلس ارائه دادند. این برای دومین بار طی یک سال گذشته است که طرح استیضاح وزیر ارائه می‌شود هرچند که سال گذشته نمایندگان مجلس به فاصله چند روز پس از ارائه استیضاح سلطانی‌فر، این طرح را پس گرفتند و در نهایت وزیر ورزش و جوانان به فعالیت خود در این وزارتخانه ادامه داد.

محور‌هایی که این بار استیضاح وزیر را در دستور کار مجلس قرار داده به این شرح است:
۱- یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش پاک و روحیه جوانمردی در سطح کشور است، ولی بررسی اتفاقات هر روزه در مسابقات ورزشی و اقدامات خلاف اخلاق و قانون از جمله شرط‌بندی و… نشان از مغایرت ۱۸۰ درجه‌ای وضع موجود با رسالت ورزش و جوانان دارد.
۲- ورزش و مسابقات ورزشی بایستی عامل نشاط و وحدت مردم گردد، اما بررسی اتفاقات به خصوص در استادیوم‌های فوتبال نشانگر این نتیجه تلخ می‌باشد که این ورزش صرف باعث بداخلاقی، فشار روحی و تفرقه قومی گردیده و وحدت ملی را مخدوش کرده است.
۳- وزارت ورزش و جوانان مکلف است به صورت منصفانه و عدالت‌محورانه الزامات ورزشی و شادابی و سلامت جوانان کل کشور را فراهم نماید، اما بررسی بودجه‌ها نشان می‌دهد که حیف و مال در یک باشگاه برابر با بودجه خیلی از استان‌های کشور می‌باشد که این یعنی عدول از رسالت وزارت ورزش و جوانان.
۴- عدم اهتمام جوانان به بخشی از مسئولیت مرتبط با جوانان.

محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا و طراح این استیضاح به رویداد۲۴ گفته ما یکشنبه هفته گذشته طرح استیضاح آقای سلطانی‌فر را با ۲۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس کردیم هرچند که متقاضی برای امضای این طرح بیش از این بود، ولی ترجیح دادیم که با همین تعداد امضا طرح را ارائه کنیم. در ادامه، چهارشنبه همان هفته هیات رییسه طرح را به کمیسیون فرهنگی ارجاع داد و اکنون هم منتظر هستیم که محور‌ها در کمیسیون بررسی و آقای وزیر و همکارانشان جواب‌های لازم را ارائه دهند.

وی افزود: ما امضاکنندگان این طرح مصر هستیم که این استیضاح مطرح شود و از این‌رو بنده به عنوان طراح این استیضاح، امضای همکارانی را گرفتم که تا انتها امضای خود را پس نگیرند هرچند که افراد وزارتخانه در بین نمایندگان در حال لابی هستند و تلاش می‌کنند که درخواست‌کنندگان طرح، امضای خود را پس بگیرند.

حسن‌نژاد در ادامه گفت: ورزش جوانمردانه، روحیه جوانمردی، ورزش پاک و... رسالت وزارت ورزش و جوانان است، ولی باید پرسید اکنون کدام جوانمردی در ورزش قهرمانی دیده می‌شود؟ بطور مثال حاشیه‌هایی که دروازه‌بان تراکتورسازی و همسرش ایجاد کردند نشان می‌دهد که خیلی خبری از ورزش جوانمردانه، روحیه جوانمردی و ورزش پاک نیست. امروز فقط موضوع شرط‌بندی در ورزش مطرح نیست؛ بطور مثال اگر در نحوه داوری هفته بیست و نهم لیگ برتر دقیق شوید می‌بینید که اعلام پنالتی اشتباه علیه تیمی یا قبول نکردن گل تیمی دیگر که شانس قهرمانی داشت، چطور سرنوشت لیگ را عوض کرد. جالب است که در فاصله کوتاهی علیه دو تیم تبریزی اعلام پنالتی شد که این اتفاق برای ما عجیب بود.

وی تصریح کرد: مدت‌هاست که مسابقات ورزشی در کشور ما دیگر نماد وحدت ملی نیست. متاسفانه شعار‌هایی که در ورزشگاه‌های شهر‌های مختلف سر داده می‌شود بسیار تاسف‌بار است. اکنون این مشکل فرهنگی که در ورزشگاه‌ها بوجود آمده متوجه وزارت ورزش و جوانان است و انتظار بود که آن‌ها در این مدت طولانی فکری به حال این اتفاقات تلخ می‌کردند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: توزیع امکانات ورزشی در شهر‌های مختلف کشور و حتی بین تیم‌های ورزشی عادلانه نیست. بطور مثال امروز وزارتخانه حاضر است چند میلیارد پول بدهد که مربی یک تیم خاص برود، ولی حاضر نیستند به یک روستای خاص یک تشک تاتامی اهدا کنند. از طرفی، ما چیزی به نام جوانان در وزارت ورزش و جوانان نداریم و همه کار‌ها متمرکز بر ورزش است که این یکی دیگر از گلایه‌های ما است.

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز و یکی دیگر از امضاکنندگان طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر به رویداد۲۴ گفته که چهار محور در استیضاح وزیر ورزش و جوانان عنوان و از طرفی، می‌خواهیم چند محور دیگر را هم به این طرح اضافه کنیم. متاسفانه مشکلات اساسی در داوری‌ها، فدراسیون‌ها، نظم و انضباط در ورزشگاه‌ها که منجر به آسیب‌دیدگی بسیاری از تماشاگران شده و... همه حاکی از نگرانی‌های ما از نحوه مدیریت وزیر ورزش و جوانان است.

وی افزود: نگاه آقای سلطانی‌فر به برخی باشگاه‌های دولتی یک نگاه ویژه است. چرا استقلال و پرسپولیس با توجه به اینکه قرار بر واگذاری آن‌ها بوده و هست هنوز خصوصی نشده‌اند؟

سعیدی در پاسخ به اینکه احتمال دارد از امضای خود صرف‌نظر کند، گفت: به هر حال منتظریم وزیر ورزش و جوانان برای پاسخگویی به کمیسیون فرهنگی بیاید و به سوالات ما پاسخ دهد. مطمئناً تشکیل این جلسات به خاطر این است که وزیر بتواند پاسخ مناسب دهد تا نمایندگان هم از امضای خود صرف‌نظر کنند. باید منتظر بود و دید آقای سلطانی‌فر چه جواب‌هایی را به ما خواهد، آنگاه بنده به عنوان یکی از امضاکنندگان این طرح تصمیم خود را خواهم گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استیضاح ، سلطانی فر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان