تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیر خجسته، نماینده همدان مطرح کرد:

نایاب شدن کالا‌ها پیش از گرانی، توطئه است/ غالب ارز ۴۲۰۰ تومانی غارت شد و به دست نااهلان افتاد

خجسته گفت: هر دفعه یک کالایی از بازار حذف شده و پیامد این حذف، گرانی‌های چندین باره کالا‌های مورد نیاز مردم است. من معتقدم که این نایاب شدن کالا‌ها پیش از گرانی، قطعا توطئه است.
نایاب شدن کالا‌ها پیش از گرانی، توطئه است/ غالب ارز ۴۲۰۰ تومانی غارت شد و به دست نااهلان افتاد
رویداد۲۴ در حالی شاهد کمیاب شدن برخی کالا‌های اساسی هستیم که دولت بار‌ها و بار‌ها گفته همه کالا‌ها به اندازه کافی و برای مصرف عموم وجود دارد.

پس از گرانی شیر خشک، برنج و خرما، اکنون نوبت به کمیاب شدن و سپس گرانی شکر رسیده است. به نظر می‌رسد این یک پروسه از پیش تعیین شده برای آماده کردن فضای عمومی جامعه و گران شدن کالای مورد نظر است.

در این رابطه، امیر خجسته نماینده همدان گفت: به نظر من این نایابی محصولات پیش از گران شدنشان، جنگ روانی است که برنامه سازمان‌دهی شده برای نگران کردن مردم است. آمریکا از بیرون مرز‌ها نمی‌تواند به این حدی که جنگ روانی داخلی برای مردم ما آسیب‌زا است، خسارت به بار آورد.

وی در ادامه افزود: هر سری یک کالایی از بازار حذف شده و پیامد این حذف، گرانی‌های چندین باره کالا‌های مورد نیاز مردم است. من معتقدم که این نایابی کالا‌ها پیش از گرانی، قطعا توطئه است. البته جای تاسف دارد که هر دفعه مسئولان نیز در برابر این توطئه سکوت می‌کنند و این نوع مدیریت، پسندیده دولت نیست.

خجسته با اعتراض نسبت به سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت گفت: سوال این است کدام کالای اساسی با ارز دولتی به دست مردم رسیده است؟ در نتیجه ناکارآمدی سیاست دولت در تخصیص بهینه ارز ۴۲۰۰ تومان به کالا‌های اساسی، از دولت خواستیم تا این بار با برنامه‌ریزی صحیح، ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به دست همه مردم برسد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر موضوع شفافیت دولت در خصوص نحوه تخصیص ارز به صنایع گفت: نباید اجازه دهیم تا مانند سال گذشته تنها عده کمی از افراد از این ارز دولتی بهره‌مند شده و اغلب مردم با شرایط سخت از این ارز محروم شوند، چراکه سال گذشته غالب ارز دولتی با نحوه تخصیص نادرست، غارت شد و به دست نااهلان افتاد.

نماینده همدان در مجلس تاکید کرد که دیگر نمایندگان نباید اجازه دهند ۱۴ میلیارد دلار به دست نااهلان بیفتد و باید به هر طریق ممکن (کالابرگ و یا یارانه غیرنقدی) به دست اهل آن برسد.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان