تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

سخنان وزیر آموزش و پرورش ذهن خانواده‌های دانش آموزان را درگیر کرده است/ بطحایی عجولانه و احساسی حرف می‌زند

فاطمه سعیدی گفت: باید از وزیر آموزش و پرورش پرسید اگر خدایی نکرده جنگ شود شما می‌خواهید این بچه‌ها را به جنگ بفرستید؟ یا اصلاً در این شرایط، صحبت از بروز جنگ حرف درستی است؟

اظهارنظر‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش احساسی و عجولانه بود/ ما ۱۴ میلیون دانش آموز برای ساختن ایرانی آباد و آزاد داریم

رویداد۲۴ محمد آیتی: اظهار نظر اخیر سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، سیستم آموزشی و جامعه را ملتهب کرده است؛ بطوری که امروز واکنش به صحبت‌های او درباره اعزام دانش آموزان به جنگ و همچنین ماجرای ورود پلیس به مدارس به خاطر کلیپ ساسی مانکن، نقل محافل شده است.

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس از جمله نمایندگانی است که شدیدا به بطحایی انتقاد وارد کرده است. او به رویداد۲۴ گفته اگر زمانی کشور در وضعیت جنگ قرار بگیرد (که امیدوارم نشود)، همه ما برای حفظ کشور حاضر خواهیم بود. اگر کمی در گذشته دقیق شویم می‌بینیم که اتفاقاتی مثل زلزله و سیل چطور همه مردم ایران را برای کمک به آسیب‌دیدگان به میدان عمل کشاند. این وحدت و همبستگی در زمان هشت سال دفاع مقدس هم کاملاً به منصه ظهور رسید؛ جایی که کوچک و بزرگ همه دغدغه کمک به رزمندگان را داشتند.

وی افزود: چندی پیش، آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که اگر جنگ شود ما ۱۴ میلیون سرباز (تعداد دانش آموزان سراسر ایران) داریم. باید از ایشان پرسید واقعا اگر خدایی نکرده جنگ شود شما می‌خواهید این بچه‌ها را به جنگ بفرستید؟ یا اصلاً در این شرایط، صحبت از بروز جنگ حرف درستی است؟ معتقدم این صحبت آقای بطحایی آن هم در شرایط کنونی، بیشتر یک اظهارنظر احساسی بوده است.

نماینده تهران تصریح کرد: هفت سالگی، سن ورود یک فرد به مدرسه است و ۱۸ سالگی دورانی است که مدرسه به پایان می‌رسد. ۱۴ میلیون دانش آموز در ایران از پایه اول ابتدایی تا سال آخر دبیرستان و پیش دانشگاهی مشغول تحصیل هستند. ما چطور می‌توانیم از دانش آموز دوران ابتدایی توقع حضور در جنگ را داشته باشیم؟

عضو فراکسیون امید می‌گوید: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی، عده‌ای دانش آموز در مقطع دبیرستان به صورت داوطلبانه و با اجازه خانواده‌هایشان برای مبارزه با دشمن وارد صحنه جنگ شدند. حتی اگر خاطرات و وصیت‌نامه برخی شهدای مدرسه‌ای را ورق بزنیم می‌بینیم که آن‌ها از راضی کردن خانواده‌های خود برای حضور در جنگ سخن گفتند. از این‌رو اظهارنظر آقای وزیر در خصوص آمادگی ۱۴ میلیون دانش آموز برای حضور در جنگ که بسیاری از آن‌ها در مقطعی غیر از دبیرستان مشغول تحصیل هستند، کاملاً احساسی بود. از طرفی این اظهارنظر آقای بطحایی، هم ذهن دانش آموزان و هم فکر خانواده‌های آن‌ها را درگیر این موضوع می‌کند که آیا قرار است جنگ شود؟ و اگر جنگ شود دانش آموزان به جبهه‌ها اعزام می‌شوند؟‌ ای کاش آقای بطحایی به جای این جمله‌ای که مطرح کردند می‌گفتند ما ۱۴ میلیون دانش آموز داریم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد.

سعیدی در ادامه گفت: بهتر است آقای بطحایی کمی در اظهارنظر‌های خود دقت کنند، زیرا مخاطب صحبت‌های ایشان ۱۴ میلیون دانش آموز به همراه خانواده آن‌ها است. بطور مثال صحبت‌های آقای وزیر در خصوص آهنگی که در برخی مدارس پخش شد و گفتند پلیس فتا باید دانش آموزانی که رقصیدند را شناسایی کند یا مدیران آن مدارس عزل شوند باز هم عجولانه و از روی احساسات بود.

نماینده اصلاح طلب مجلس می‌گوید: به عنوان فردی که سال‌ها در سیستم آموزش و پرورش حضور داشتم می‌گویم با محتوای آن آهنگ و برخی حرکاتی که در حاشیه این آهنگ انجام شد موافق نبودم، ولی به هیچ عنوان نمی‌شود شادی و نشاط را از دانش‌آموز گرفت. وزارت آموزش و پرورش ما باید برای ایجاد شادی و نشاط در مدارس برنامه مدون شده‌ای داشته باشد. ما باید بتوانیم آموزش به دانش آموزان را در یک فضای شاد برقرار کنیم.

عضو فراکسیون امید معتقد است ما نباید اسیر برخی حاشیه‌ها شویم و بدین ترتیب، اصل موضوع را فراموش کنیم. زمانی که به زاهدان رفتم و چهار دانش آموز سوخته شده را دیدم به کلی منقلب شدم و این یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های زندگی من بود. ما هرگز نباید اتفاقات مدرسه معین را فراموش کنیم. ما نباید مدارس فرسوده که هر لحظه امکان بروز خطر در آن‌ها می‌رود را از یاد ببریم. ما نباید از بی‌کیفیت بودن کتب درسی و نبود امکانات لازم برای یک آموزش خوب غافل شویم. امروز بسیاری از مدارس کشور حتی یک ریال هم بودجه ندارند و تنها با مدیریت خوب و با درایت مدیران زحمتکش آن مدارس اداره می‌شوند. به نظر می‌رسد این‌ها مسائل اصلی و مغفول مانده آموزش و پرورش ما هستند که باید فکری اساسی برای آن شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
خارج از گود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
1
در دیدار اخیر فرهنگیان با مقام معظم رهبری هنگام ارائه گزارش توسط آقای بطحائی فرهنگیان برایش آبرو نگذاشتند بنده اگر بجای ایشان بودم فردایش استعفا می دادم اما امان از شیرینی وبهره مندی از آثار قدرت......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
ماشالا دانش آموزا و معلمان و خانواده هاشون که عین خیالشون نیست و مشغول کلیپ سازی هستن واقعا والدین و معلمهایی که چشماشونو به این چی ا میبندن چی فکر می کنن آهنگ مناسب سن و سال بچه بذارید این مزخرفات چیه
نظرات شما
پیشخوان