تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

ویلموتس، فقط ۳۰ میلیارد تومان!/ فدراسیون فوتبال شفاف سازی کند

گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران یکی از یکی پیچیده‌تر و صد البته گران‌تر از سرمربی جنجالی و سابق تیم ملی هستند. براستی معیار انتخاب سرمربی برای تیم ملی چیست؟
ویلموتس، فقط ۳۰ میلیارد تومان!/ فدراسیون فوتبال شفاف سازی کند
رویداد۲۴ رسانه‌ها بلژیکی به طور لحظه به لحظه روند انتخاب مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پوشش می‌دهند که به نظر می‌رسد این حد از اطلاع‌رسانی برای حضور او روی نیمکت تیم ملی بی‌جا هم نیست. رقم در نظر گرفته شده برای ویلموتس یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که به نسبت سایر مربیان خارجی بیشتر است، اما این سوال مطرح می‌شود که ویلموتس بزرگ‌تر از مربیانی همچون کی‌روش و برانکو است که در فوتبال ایران کمتر این رقم را دریافت کرده‌اند.

جدا از مبلغی که برای ویلموتس در نظر گرفته شده، او در سابقه مربیگری خود دستاورد زیادی ندارد و حتی مربی کم تجربه‌ای به لحاظ کسب افتخار و در مقایسه با نام‌های بزرگ حاضر در فوتبال آسیا محسوب می‌شود.

چندین سال حضور روی نیمکت بلژیک به عنوان دستیار و در نهایت قبول سکان هدایت این تیم به عنوان سرمربی و ناکامی‌ها در نهایت منجر به اخراجش شده است.

او به عنوان سرمربی تیم ملی ساحل عاج که در چندین دوره متوالی از آفریقا به جام جهانی صعود کرده بود، ناکام بود و ساحل عاج پرمهره از رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ بازماند.

دستمزد ریالی ویلموتس در شرایط کنونی حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌شود. سوال، آیا بهتر نیست همین مبلغ صرف جذب مربیان با دانش‌تری شود؟

پیش از ویلموتس، یورگن کلینزمن گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران بود که در همان مقطع سابقه این ستاره سال‌های نه چندان دور آلمان مورد انتقاد قرار گرفت اکنون انتقاد از رزومه ویلموتس بلژیکی در جهت پیشگیری از متضرر شدن فوتبال ایران و هدر رفت بیت‌المال در شرایط سخت اقتصادی کشور نیز قابل تأمل است.

به نظر می‌رسد بعد از گذشت حدود ۴ ماه از پایان همکاری با کی‌روش، اتفاقات پیرامون تیم ملی نیازمند واکنش و پاسخی روشن از سوی فدراسیون فوتبال است تا اگر ۳۰ میلیارد تومان برای فردی همچون ویلموتس هزینه می‌شود دلایل انتخاب او نیز به روشنی بیان شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان