تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

مرکل: درقبال ایران وحدت نظر داریم

صدراعظم آلمان در اظهارنظری قابل تامل ابراز خرسندی کرد که برخلاف جنگ عراق، این بار اروپا در قبال ایران موضعی متحد و مخالف با آمریکا اتخاذ کرده است.
مرکل: درقبال ایران وحدت نظر داریم
رویداد۲۴ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه زوددویچه سایتونگ از لزوم بازتعریف وضعیت اروپا در مواجهه با تغییرات جهان سخن گفت و از اتحاد کشور‌های قاره سبز درباب موضوع ایران استقبال کرد.

با این حال، وی تاکید کرد که با وجود وحدت‌نظر، اروپا در مواجهه با مسئله ایران ضعیف عمل کرده است چراکه با توجه به نقش دلار به عنوان ارز پیشرو جهانی، علیرغم همه تلاشی که برای نجات برجام می‎کند؛ به دشواری از پس رویارویی با تحریم‎های آمریکا برمی‎آید.

با این حال، وی تاکید کرد که آلمان، فرانسه و انگلیس در قبال برجام رویکرد متفاوتی را نسبت به آمریکا اتخاذ کرده‌اند و افزود که علیرغم همه اختلاف نظرها، اروپا در این زمینه (حفظ برجام) با چین و روسیه، اشتراک منافع دارد.

وی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به توافق هسته‎ای ایران تاکید کرد: اینکه اروپا برخلاف جنگ عراق، دیگر درقبال چنین مسئله مهمی دچار تفرقه نیست، به نوبه خود ارزشمند است.

گفتنی است فرانسه و آلمان مخالف همراهی با آمریکا در تهاجم نظامی سال ۲۰۰۳ علیه عراق بودند حال آنکه برخی دیگر از کشور‌های اروپایی نظیر انگلیس و لهستان از موضع واشنگتن دفاع کردند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان