تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ظریف:

نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه پکن گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می کند برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ ان اقدام عملی انجام دهد.

نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است

رویداد۲۴ ظریف روز جمعه در فرودگاه پکن در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون جامعه بین المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته است.
وی در تعریف اقدام عملی گفت: اقدام عملی کاملا مشخص است باید وضعیت روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.
وزیر خارجه افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا لازم است اگر جامعه بین المللی، سایر کشور‌های عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ شود باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره‌مند شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی برای گفتگو و دیدار با مقام‌های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه‌ای و بین المللی از جمله برجام امروز جمعه وارد فرودگاه پکن شد.
'محمد جواد ظریف' قرار است عصر امروز جمعه با 'وانگ یی' همتای چینی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشور‌های ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، عازم پکن شده بود.

نظرات شما
پیشخوان