تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

سیلاب در کلات خراسان رضوی جاری شد

فرماندار کلات گفت: در پی بارش‌های رگباری عصر امروز جریان سیلاب برای ساعتی شهر کلات را فراگرفت و دقایقی پیش فروکش کرد.
رویداد۲۴ مهدی ناصری گفت: ۱۰ منزل مسکونی در پی این سیلاب در شهر کلات دچار آبگرفتی شده و یک باب منزل مسکونی نیز تخریب شد.

وی ادامه داد: جاده مشهد - کلات نیز برای لحظاتی مسدود، اما با تلاش عوامل راهداری به سرعت بازگشایی شد. مسیر کلات به درگز نیز به دلیل ریزش کوه در محدوده روستا‌های کالو و کرناوه همچنان مسدود است.
فرماندار کلات گفت: همچنین پنج مسیر فرعی این شهرستان در پی بارش‌های اخیر و سیلاب مسدود شده اند.

وی افزود: در مجموع از چهارشنبه گذضشته تا امروز ۶۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان کلات ثبت شده، ولی شدت سیلاب مربوط به امروز بوده است. در پی بارش‌ها و تگرگ سه روز اخیر ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغ‌های کلات با احتساب زیرساخت‌ها وارد شده است.

ناصری همچنین به توقف بارندگی در کلات اشاره و بیان کرد: هنوز آثار سیل فروردین ماه گذشته در شهرستان وجود داشت که دوباره گرفتار سیلاب شد. چنانچه طرح‌های آبخیزداری و مدیریت روان آب‌ها به درستی اجرا نشود با هر باران شاهد وقوع سیلاب خواهیم بود.

۲۴ تا ۲۶ فروردین ماه نیز با فعالیت سامانه بارشی پرباران در خراسان رضوی سیلاب در شهرستان مرزی کلات واقع در گوشه شمال شرقی این استان رخ داد.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین ۶۸ روستا دارد. ۲۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستا‌ها هستند. کلات از سمت شمال و شرق هم مرز با جمهوری ترکمنستان است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان