تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

کلیپ روز/ مروری بر نقش‌آفرینی‌های هنگامه قاضیانی به بهانه تولدش

هنگامه قاضیانی چه روی صحنه تئاتر باشد، چه جلوی دوربین یا حتی روی استیج کنسرت، باید یادمان باشد که او دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را در کارنامه اش دارد.
کلیپ روز/ مروری بر نقش‌آفرینی‌های هنگامه قاضیانی به بهانه تولدش
رویداد۲۴ هنگامه قاضیانی متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ فارغ التحصیل فلسلفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو است و ترجمه چندین کتاب را بر عهده داشته است.. بسیاری از دوستانش که از شب گذشته تولد او را تبریک گفتند، واژه‌هایی مثل بانوی آرامش را برای قاضیانی به کار بردند.

میمیک صورت و صدایش باعث شده پیشنهاد‌های بسیاری برای ایفای نقش خانم‌های خانه دار و مهربان به او داده شود. بازی‌اش در «به همین سادگی» که با آن اولین سیمرغ بلورینش را دریافت کرد گواه این موضوع است.

او دومین سیمرغش را هم سال ۹۰ را برای بازی «روز‌های زندگی» کسب کرد تا در میان بازیگران زن سینمای ایران به عنوان یکی از رکوردداران دریافت سیمرغ شناخته شود.

بازیگری تنها هنر او نیست؛ چون صدایش هم طرفداران زیادی دارد. دی ماه سال ۹۴ قاضیانی به عنوان خواننده روی صحنه تالار وحدت رفت و ترانه‌های خاطره‌انگیز بسیاری را برای بانوان اجرا کرد.
 

قاضیانی تاکنون در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. نقش‌هایش را آنقدر ساده و راحت بازی می‌کند که گویی هیچ کس پشت دوربین نیست.

از جمله بازیگران گزیده کار است و با وسواس بسیاری به پیشنهادهای سینمایی‌اش جواب مثبت می‌دهد.

خیلی اهل مصاحبه نیست و در شبکه‌های اجتماعی هم جنجال آفرینی نمی‌کند، چون با بازی و صدایش نظرات بسیاری را جلب کرده و به نظر می‌رسد با دوری از حواشی تنها می‌خواهد با هنر‌هایی که دارد مورد توجه قرار گیرد.
 

موسیقی متن برای فیلم «یک قناری یک کلاغ» با صدای هنگامه قاضیانی
ساخت ویدیو: سپهر فتاحی
برچسب ها: هنگامه قاضیانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان