تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد انزلی به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل می‌شود/ امکان صادرات محصولات فناور به کشور‌های حاشیه خزر

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به راه‌اندازی بندر کاسپین و نیز نزدیکی شرکت‌های فناور به این بندر، امروز بهترین امکان برای صادرات محصولات فناور به کشور‌های حاشیه خزر و نیز کشور‌های منطقه فراهم شده است.
منطقه آزاد انزلی به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل می‌شود/ امکان صادرات محصولات فناور به کشور‌های حاشیه خزر
رویداد۲۴ سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رشد صادرات به کشور‌های منطقه که به همراه خود افزایش درآمد‌های ارزی و اشتغالزایی بیشتر را به همراه خواهد داشت، حمایت از شرکت‌های فناور، نوآور و دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است، چرا که علاوه بر امکان دانش‌افزایی از طریق ایجاد انگیزه و تجاری سازی محصولات تولیدی، حمایت از اندیشه‌های نو و نسل جوان با کمترین هزینه، ارزش افزوده فراوانی را عاید اقتصاد کشور در بستر رو به رشد فناوری اطلاعات و طراحی سامانه‌های هوشمند در اقتصاد جهانی می‌کند، موضوعی که در سال «رونق تولید» جزو اولویت‌های این سازمان است.

در عین حال سازمان منطقه آزاد انزلی مقام نخست جذب شرکت‌های نوآور و فناور در سطح مناطق آزاد کشور در سال ۹۷ را کسب کرده است.

در همین زمینه رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص فعالیت‌های شرکت‌های فناور و نوآور در منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از رویکرد‌های ما در سنوات گذشته و امروز این بوده که بتوانیم منطقه آزاد انزلی را به قطب فناوری و نوآوری و حضور شرکت‌های دانش بنیان در کشور تبدیل کنیم. در همین راستا اکنون ۸۷ شرکت در حوزه‌های مختلف صنعتی،‌های تک و شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه جذب شده اند و فعالیت دارند. علاوه بر آن یک مرکز رشد نوآوری داریم که این شرکت‌ها در آن حضور دارند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: از سوی دیگر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه‌ای امضا کرده ایم و در حال ساخت مرکز فناوری و نوآوری هستیم که انشاالله در هفته‌های آتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و امیدواریم ظرف مدت یک سال این مرکز به بهره برداری برسد.

مسرور با تاکید بر اهمیت صادرات محصولات فناور افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای صادرات محصولات فناور در حوزه خزر وجود دارد و همچنین راه اندازی بندر کاسپین و با عنایت به اینکه این شرکت‌ها نیز نزدیک به حوزه بندری کاسپین هستند، بهترین امکان برای صادرات این محصولات به کشور‌های حاشیه خزر و نیز کشور‌های منطقه فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ما جلسات مختلفی در این خصوص داشتیم و علاوه بر امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادی از شرکت‌های معتبر به خصوص در زمینه آی‌تی مانند شرکت «هزار دستان» فعالیت خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرده و در حدود ۶۰ نیرو جذب کرده اند و برنامه‌های متعددی نیز برای آینده دارند که میزان اشتغال به کار نیرو‌های تحصیلکرده را نیز افزایش خواهند داد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در ادامه گفت: این منطقه صنایع‌های تک و دانش بنیان را مورد توجه قرار داده است. از طرفی دیگر منطقه آزاد انزلی با وجود ۲۰ واحد صنعتی پوشاک که امروز تعداد زیادی از آن‌ها برخلاف گذشته تولید کننده شده اند و در حدود دو هزار نفر در آن مشغول به فعالیت هستند به قطب پوشاک کشور تبدیل شده است. در سنوات گذشته منطقه انزلی در میان صادرکنندگان برتر کشوری نیز قرار داشت.

مسرور در پایان پیش بینی کرد حجم سرمایه گذاری‌ها در منطقه آزاد انزلی در سال ۹۸ با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه باشد.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان