تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات آسیب‌دیدگان از زلزله در کرمانشاه پرداخت شد

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۴ هزار آسیب‌دیده از زلزله پرداخت شده است.
رویداد۲۴ رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه مستأجرانی که زمین دریافت کرده‌اند تسهیلات نیز به آن‌ها پرداخت شده است اظهار داشت: مستأجرانی که زمین برای آن‌ها تأمین نشده ۱۷ میلیون تومان در قالب تسهیلات معیشتی و اجاره‌بها دریافت کرده‌اند و می‌توانند واحدی را اجاره کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه زمین مورد نیاز برای مابقی مستأجران از طرف وزارت راه و شهرسازی و استانداری تأمین شود تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود عنوان کرد: در مجموع ۱۵۴۰ مستأجر در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر با تأمین زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ای در مورد آمار‌های ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: در ۳۸ هزار واحد آرماتوربندی، ۳۷ هزار و ۸۰۰ واحد اجرای بتن‌ریزی، ۳۶ هزار واحد اجرای اسکلت، ۳۲ هزار و ۸۰۰ واحد اجرای دیوارچینی، ۳۵ هزار واحد اجرای سقف و ۳۰ هزار واحد اجرای گچ و خاک و ۳۰ هزار واحد در و پنجره نصب شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر تمامی واحد‌های تعمیری به اتمام رسیده است عنوان کرد: تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۴ هزار آسیب‌دیده از زلزله پرداخت شده است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه با ادامه روند کنونی تمامی واحد‌های شهری و روستایی در زمان تعهد شده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: به ازای هر طبقه در شهر در مجموع با احتساب بلاعوض و تسهیلات ۷۳ میلیون تومان و در روستا‌ها به ازای هر واحد ۵۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آهن‌آلات در سطح منطقه توزیع شده و سیمان رایگان نیز در حال توزیع است افزود: در روستا‌ها کار بازسازی تمام شده است و امید داریم ۱۵ درصد باقی‌مانده در شهر نیز سریعتر به اتمام برسد و بیشتر واحد‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زلزله
نظرات شما
پیشخوان