تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

مذاکره هواوی با Aptoide برای جایگزینی گوگل پلی استور

جدیدترین راهکار هواوی برای مقابله با تحریم گوگل همکاری با مارکت Aptoide است که حدود ۹۰۰ هزار اپلیکیشن را در خود جای داده است.
مذاکره هواوی با Aptoide برای جایگزینی گوگل پلی استور
رویداد۲۴ یکی از بزرگترین قربانیان جنگ تجاری بین دو ابر قدرت دنیا هواوی است که پس از تحریم از سوی گوگل و دیگر شرکت‌های آمریکایی به دنبال راهکار‌هایی برای جان به در بردن از مهلکه است. پیش از این تحریم‌های آمریکا ZTE را به زانو درآورده بود، اما داستان هواوی فرق می‌کند. این شرکت زیربنایی قوی دارد و تقریبا خود را برای این شرایط آماده کرده بود.

تحریم هواوی به معنای فقدان اپ‌ها و سرویس‌های گوگل نظیر پلی استور در گوشی‌های بعدی این شرکت است. از طرف دیگر احتمالا برنامه‌های آن‌ها برای توسعه جایگزین اندروید هم به این زودی آماده نمی‌شود؛ در نتیجه این شرکت فعلا روی تقویت فروشگاه اپلیکیشن خود به نام اپ گالری تمرکز کرده، اما همزمان در حال مذاکره با مارکت Aptoide است و شاید این فروشگاه را به عنوان جایگزین گوگل پلی در اختیار کاربران قرار دهد.

«پائولو ترزنتوس»، مدیرعامل Aptoide علی رغم اعلام خبر مذاکره با هواوی، تاکید کرده که هنوز هیچ چیز قطعی نیست. دلایل بسیاری برای این همکاری وجود دارد، نخست اینکه Aptoide یکی از بزرگترین مارکت‌های اپلیکیشن اندروید است و قبلا تجربه همکاری موفقی را با اوپو داشته است. در ثانی دفتر مرکزی Aptoide در پرتغال واقع شده و در نتیجه تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا تاثیر چندانی روی آن‌ها نخواهد داشت.
مارکت Aptoide

اپ گالری هواوی تا پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ میلیون کاربر اروپایی را جذب کرده، اما به پای Aptoide با ۲۰۰ میلیون کاربر و میزبانی ۹۰۰ هزار اپلیکیشن نمی‌رسد. هرچند یکی دیگر از سناریو‌های محتمل یکپارچه سازی محتوای مارکت Aptoide با اپ گالری است. هواوی در کنار مذاکره با این شرکت از توسعه دهندگان هم خواسته محصولاتشان را مستقیما روی اپ گالری آپلود کنند.
 
منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هوآوی ، گوگل ، تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان