تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

روش موثر و ارزان بستن منافذ پوست صورت

منافذ باز پوست باعث بد بنظر رسیدن پوست می شود برای بستن این منافذ می توانید از چند ماسک مخصوص استفاده کرده و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.
رویداد۲۴ منافذ باز میتواند ناخوشایند به نظر برسد و باعث میشود که شما از ظاهر پوستتان احساس خجالت کنید. اگر چه اندازه منافذ ژنتیکی است و نمیتوان آن را به طور دائمی تغییر داد، اما در اینجا چندین چیز وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن منافذ پوستتان را کوچکتر کنید. 

از تمرین‌های خوب مراقبت پوستی گرفته تا لیزر درمانی و امتحان کردن درمان‌های خانگی:
 
روش موثر و ارزان بستن منافذ پوست صورت

۱. از یخ برای درمان خانگی استفاده کنید:

یک تکه یخ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه روی پوست به خصوص منافذ باز خود بمالید که میتواند به بسته شدن منافذ و سفت کردن پوست کمک کند، فقط توجه داشته باشید که این کار را روی پوست تمیز و شسته شده انجام دهید.

۲. استفاده از ماسک جوش شیرین:

با یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و مقداری آب ماسک مورد نظرتان را تهیه کنید و روی پوست صورتتان اعمال کنید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه که خشک شد، با آبگرم شستشو دهید.

این ماسک میتواند به کوچکتر شدن ظاهر منافذ کمک کند. جوش شیرین همچنین چربی بیش از حد پوست را خشک میکندو اینگونه میتواند با آکنه مبارزه کند. در کل هرگونه روشی که روغن پوست را کاهش دهد میتواند به بسته شدن منافذ کمک کند.

۳. سفیده تخم مرغ:

سفیده دو عدد تخم مرغ را با یک چهارم فنجان آب پرتقال تازه، ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را روی پوست صورت خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. آب پرتقال به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند و سفیده تخم مرغ تأثیر بسزایی در بسته شدن منافذ دارد.

۴. از ماسک خاک رس استفاده کنید:

اعمال ماسک خاک رس، به بسته شدن منافذ باز صورت کمک می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، همچنین التهاب را کاهش می‌دهد و می‌تواند بازی‌ها را نابود کند. انواع مختلفی از ماسک‌های خاک رس وجود دارد که افراد متناسب با نوع پوست خود باید آن را انتخاب کنند.

ماسک خاک رس می‌تواند از خاک رس بنتونیت یا کائولین ساخته شود، هرچند که هر کدام به طور خاص جذب و مواد معدنی متفاوتی دارند، بنابراین باید بهترین گزینه را متناسب با پوست خود استفاده کنید.

می‌توانید در این باره با یک متخصص زیبایی مشورت کنید، تا گزینه مناسبی را برای شما پیشنهاد دهد.

یک ماسک خاک رس در فروشگاه‌های زیبایی محلی خود تهیه کنید یا خودتان یک قاشق غذاخوری از ماسک خاک رس بنتونیت، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر ترکیب کنید و صورت خود را کاملا تمیز کنید و سپس ماسک به دست آمده را روی آن اعمال نمایید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

تمرینات مراقبتی برای داشتن پوستی خوب:

-پوست خود را تمیز نگه دارید:

زمانی که منافذ باز با کثیفی و روغن پر می‌شوند، می‌توانند بزرگتر نشان داده شوند؛ بنابراین چنانچه در بخش سلامت پوست در نمناک عنوان شده است مهم است که صورت خود را دائما تمیز نگه دارید تا مقدار کثیفی روی سطح پوست به حداقل برسد.

این کار را یک بار درصبح و یک بار در شب انجام دهید، شستشو بیش از حد نیز می‌تواند باعث خشکی پوست شود و آن را تحریک کند و مجدداً منافذ بزرگ‌تر به نظر برسند.

صورت خود را با پاک کننده‌های ملایم بدون سولفات بشویید و از آب خیلی گرم استفاده نکنید و در نهایت با یک حوله نرم و تمیز صورت خود را خشک کنید، اما پاک نکنید.

-لایه برداری:

لایه برداری کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند، در غیر این صورت آن‌ها با کثیفی و روغن‌های سطح پوست ترکیب می‌شوند و موجب مسدود شدن منافذ می‌شوند.

دو بار در هفته با استفاده از یک اسکراب خنک کننده ملایم حاوی ذرات ریز صورتتان را لایه برداری کنید. اسکراب‌هایی که حاوی ذرات بزرگ می‌باشند باعث سایندگی روی صورت شوند و ممکن است که خراش ایجاد کنند.

به طور خلاصه شما می‌توانید یک دستمال مرطوب را به آرامی روی پوست با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید و بعد، از یک اسکراب صورت خانگی که از مواد طبیعی ساخته شده است استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از یک اسیفولیان شیمیایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسید استفاده کنید که سلول‌های مرده پوست را به راحتی از بین می‌برند.

روش‌های عالی برای درمان و بستن منافذ پوست

-از مرطوب کننده‌های استفاده کنید که کومدون زا نیست، باعث انسداد سوراخ‌ها و نتیجتا تشدید آکنه نمیشود:

مرطوب کننده‌ها برای داشتن پوستی سالم مهم و ضروری هستند. همچنین از خشکی پوست پیش گیری می‌کند و باعث بسته شدن منافذ خواهد شد.

اگر پوست حساسی دارید نباید از مرطوب کننده‌هایی که حاوی رنگ یا بو هستند استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست تان شود، اگر هم پوست چربی دارید ممکن است بخواهید از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که تولید روغن پوست شما را کنترل کند.

-از بخور درمانی استفاده کنید:

بخور دادن پوست صورت برای بسته شدن منافذ بسیار عالی است. به این دلیل که بخار گرما منافع را باز می‌کند و اجازه می‌دهد تا هرگونه کثیف و چربی بیش از حد از منافذ خارج شوند. برای این درمان یک قابلمه را پر از آب کنید و در برابر حرارت قرار دهید.

اگر پوست شما دارای آکنه می‌باشد، چند قطره روغن درخت چای نیز به آن اضافه کنید و صورتتان را روی آن قرار دهید و روی سر خود یک حوله بیندازید و حدود ۱۰ دقیقه بعد با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود.

-هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید:

بسیاری از مردم این را درک نمی‌کنند که اشعه UV ناشی از نور خورشید به کلاژن پوست که محافظت از پوست را برعهده دارد، آسیب می‌زند. بدون کلاژن این منافذ کش آمده و بزرگتر به نظر می‌رسد.

شما میتوانید با زدن هر روز کرم‌های ضد آفتاب از این آسیب جلوگیری کنید و یا می‌توانید برخی از مرطوب کننده‌ها که حاوی SPF هستند را نیز انتخاب کنید.

زمانی که وقت زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانید، باید از یک کلاه و عینک آفتابی علاوه بر کرم ضد آفتابی، استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب شما حاوی خواص ضد عفونی کننده باشد که بسیاری از منافذ پوست را مسدود میکند.
روش موثر و ارزان بستن منافذ پوست صورت

بستن منافذ باز پوست با روش‌های خانگی

-جوش‌ها و جوش‌های سر سیاه را دستکاری نکنید:

تلاش برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه و سر سفید و فشرده سازی آن‌ها ایده بسیار بدی است، اگر این کار اشتباه انجام شود می‌تواند، به منافذ پوست آسیب بزند و باعث بزرگتر شدن آن شود.

همچنین می‌تواند باکتری‌ها را از ناخن انگشتان به منافذ پوست شما منتقل کند و توده سیاه شما به جوش زننده تبدیل میشود.

اگر قصد از بین بردن یک جوش سرسیاه را دارید میتوانید از تونری استفاده کنید که حاوی روغن فندق استرلیزه است و میتوانید آن را از فروشگاه‌های محلی و داروخانه‌ها تهیه کنید، فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده پوست تان کاملا تمیز است.

-مراقب سلامتی خودتان باشید:

توجه به سلامتی، نقش مهمی در کیفیت پوست شما ایفا می‌کند. نوشیدن مقدار زیادی آب، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، تمرینات منظم به بدن کمک میکند تا سموم از بین بروند و پوستی سالم و روشن به دست آورید.

برخی افراد معتقدند که نوشیدن آب باعث درخشش پوست می‌شود و یا آکنه را کاهش می‌دهد، در کل گزینه خوبی است و ضرری ندارد. حداقل ۲ لیتر یا ۸ لیوان در طول روز آب بنوشید.

بعضی از غذا‌ها برای سلامتی پوست شما بهتر هستند، اگر پوست چرب و آکنه دار داشته باشید، باید از غذا‌هایی که حاوی چربی بالا هستند اجتناب کنید. میوه‌ها و سبزیجات و دانه‌های بیشتری را مصرف کنید.

به یاد داشته باشید که نوع پوست معمولا ارثی است و از والدین منتقل می‌شود، اگر پوست چرب با منافذ قابل مشاهده دارید قادر نخواهید بود تا کاملا آن‌ها را از بین ببرید.

- از محصولات حاوی رتینوئید استفاده کنید:

رتینوئید‌ها از مشتقات ویتامین A. می‌باشند که در بسیاری از محصولات ضد پیری و ضد آکنه استفاده می‌شوند. رتینوئید‌ها گردش خون را افزایش می‌دهند و باعث بسته شدن منافذ یا کمتر قابل توجه بودن آن‌ها میشود.

رتینول، یک رتینوئید ملایم است که در بسیاری از محصولات ضد پیری که در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها در دسترس است، به کار برده می‌شود. ترتینوئین یک نوع رتینوئید، قوی‌تر است که معمولا برای درمان آکنه استفاده می‌شود و فقط باید توسط پزشک تجویز شود.

-لیزر درمانی:

در پاسخ به سوال شما کاربران نمناک باید بگوییم که درمان لیزر، یک راه حل نسبتاً دائمی برای از بین بردن منافذ باز می‌باشد، که تولید کلاژن را افزایش می‌دهند که باعث تنگ شدن منافذ می‌شود و باعث می‌شود کوچک‌تر به نظر برسند. فراموش نشود که این روش را حتما توسط یک پزشک متخصص انجام دهید و به هر مرکزی اعتماد نکنید.

- از نسخه‌های تجویزی ایزوترتینوین استفاده کنید:

این دارو یکی از نسخه تجویزی برای آکنه شدید است، بسیار قوی است و باعث خشکی شدید پوست می‌شود و می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و تولید روغن را کاهش دهد.

-از یک پرایمر پوستی استفاده کنید:

استفاده از پرایمر زیر آرایش، یک راه حل عالی برای ایجاد پوستی بی عیب و نقص می‌باشد. یک پرایمر (ترجیحا بر اساس یک سیلیکون) به طور موقت منافذ شما را پر می‌کند، بدون این که باعث مسدود شدن آن شود.

ایجاد این سطح بی عیب برایآرایش شما فوق العاده خواهد بود و منافع را تقریبا از بین خواهد میبرد.
 
منبع: بیتوته
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان