تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

۵ نوشیدنی طبیعی مفید برای فشار خون بالا

متاسفانه فشار خون می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی افزایش پیدا کند، بعضی از آن‌ها مثل سن، استرس و عوامل ژنتیکی از کنترل شما خارج هستند. این عوامل حتی در مواقعی که شما تحرک و رژیم غذایی سالمی دارید، می‌توانند فشار خونتان را افزایش دهند.
رویداد۲۴ شاه کلید سلامت بدن، فشار خون ثابت است. همین طور که سن شما بالاتر می‌رود، نکات بیشتری را اجباراً راجع به فشار خون یاد می‌گیرید و متوجه اهمیت تمرین و تحرک بدنی و رژیم غذایی سالم می‌شوید. متاسفانه فشار خون می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی افزایش پیدا کند، بعضی از آن‌ها مثل سن، استرس و عوامل ژنتیکی از کنترل شما خارج هستند. این عوامل حتی در مواقعی که شما تحرک و رژیم غذایی سالمی دارید، می‌توانند فشار خونتان را افزایش دهند.

اما رژیم غذایی سالم و تحرک بدنی می‌توانند هر عاملی را شکست دهند و یک سلامت پایدار برای بدنتان رقم بزنند. اگر سن یا ژنتیک شما اسباب زحمت شما در این راستا شده اند، باید بگویم که می‌توانید با اضافه کردن یکی از این نوشیدنی‌ها به رژیم غذایی روزمره تان آن عامل را شکست دهید. پس اگر می‌خواهید فشار خون خود را در حد متعادل نگه دارید در ادامه با ما همراه باشید.

۱. شیر کم چرب

۵ نوشیدنی طبیعی مفید برای فشار خون بالا
درصد فشار خون انسان با میزان کلسیم دریافتی رابطه‌ی عکس دارد. افرادی که کلسیم کمتری را به بدنشان می‌رسانند فشار خون بیشتری دارند و عکسِ این رابطه برای کسانی که شیر بیشتری می‌خورند، کاملاً صادق است. تحقیقات دانشمندان دلایل کاملاً موثقی برای این موضوعات پیدا کرده و جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نگذاشته است.

نوشیدن شیر کم چرب برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، می‌تواند مثل آب روی آتش باشد، چرا که شیر کم چرب کلسیم بیشتری از انواع شیر‌های دیگر دارد. همچنین شیر کم چرب میزان چربی کافی را برای جذب کلسیم در بدن داراست. روزانه سه لیوان شیر کم چرب را در برنامه غذایی تان قرار دهید، تا از افزایش فشار خون در امان باشید.

۲. آب انار

افرادی که به خاطر ماده‌ی اِی سی‌ای در بدنشان به فشار خون مبتلا هستند، می‌توانند دست به دامان انار شوند. این گروه از‌ای سی‌ای به آنزیم‌هایی اطلاق می‌شود که وجودشان در بدن می‌تواند فشار خون را بالا ببرد و به دستگاه گردش خون آسیب بزند. پس نقش اصلی آب انار جلوگیری از وجود چنین آنزیم‌هایی در بدن است.

اما اگر مزه‌ی آب انار برای شما زیادی ترش است و با ذائقه تان سازگاری ندارد، می‌توانید آن را با آبمیوه‌های دیگری همچون تمشک و اندکی موز برای پتاسیم ترکیب کنید. یا حتی می‌توانید آب انار را با مقدار آب بیشتری ترکیب کنید و یک آب خوش طعم بنوشید.

۳. آب چغندر

۵ نوشیدنی طبیعی مفید برای فشار خون بالا
شاید چغندر زیاد ماده‌ی مغذی و سالمی به نظر نیاید، اما تحقیقات اخیر دانشمندان سبب شده است که خلاف این نظریه به خوبی اثبات شود. خوردن یک لیوان از آب چغندر در روز می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

چغندر میزان بسیار زیادی از نیترات طبیعی را در خودش جای داده است. بدن این نیترات خوراکی را به نیتراک اکسید تبدیل می‌کند که سبب روان شدن و کاهش فشار خون می‌شود. هیچ اجباری بر قورت دادن آب چغندر نیست. اگر مزه‌ی این عصاره با مزاج شما سازگار نیست، پس می‌توانید با اضافه کردن آن به آب میوه‌های دیگر، ترکیبی خوشمزه بسازید.

۴. چای بامیه

چای شامل ترکیبات زیادی برای افزایش سطح سلامت بدن است. و، اما چای بامیه یا نوعی چای که از گل‌های گیاه بامیه گرفته می‌شوند، ترکیبات خاصی برای دور کردن‌ای سی‌ای از بدن دارند، درست همانند آب انار.

تحقیقی که اخیراً توسط دانشمندان انجام شد، ثابت کرد که این چای خوش رنگ می‌تواند ۷ درصد از فشار خون شما را کاهش دهد. شاید این عدد به نظر شما کم و کوچک به نظر برسد، اما همین تغییرات کوچک در بدن می‌توانند از خطراتی بزرگ مثل حمله‌ی قلبی یا ایست قلبی جلوگیری کنند.

شما می‌توانید این چای خوش رنگ را در قفسه‌ی چای‌های فروشگاه‌ها یا حتی عطاری‌ها پیدا کنید. حواستان باشد که چای بامیه آن منطقه، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و شامل هیچ ترکیبات اضافه‌ای نباشد. از یک لیوان در روز شروع کرده و آن را تا سه لیوان در روز نوش جان کنید. اگر از مزه‌ی این چای آن چنان خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از چای‌هایی استفاده کنید که ترکیبات بامیه در آن به کار رفته باشد.

۵. آب میوه‌ی کران بری

۵ نوشیدنی طبیعی مفید برای فشار خون بالا
کران بری یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند و یا آن را شکست دهد. همچنان نوشیدن آن می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را افزایش دهد. این نوشیدنی قابلیت جلوگیری از آسیب به مجرای خونتان را دارد و می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌هایی که در این ماده‌ی گیاهی یافت شده، می‌توانند رگ‌های خونی را گشاد کنند، اما این به چه معنی است؟ یادتان باشد که تنها چیزی که یک فرد مبتلا به فشار خون نیاز دارد، گشاد شدن رگ‌های خونی اش است.

برخی از تحقیقات ثابت کرده اند که نوشیدن روزانه دو فنجان از این چای می‌تواند خطر حملات یا بیماری‌های قلبی را به حداقل برساند. گرچه هیچ حداقل میزان خاصی، نمی‌تواند شما را برای همیشه از بیماری‌های قلبی عروقی دور نگه دارد، اما در هر حال حتی یک درصد کاهش ریسک هم می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

تمامی این نوشیدنی‌ها شامل مواد معدنی و طبیعی زیادی می‌شوند که نه تنها برای سیستم قلبی شما سودمند است، بلکه می‌تواند برای تمام اعضای بدنتان نیز مفید باشد. بهتر است که یک یا حداکثر دو مورد از این نوشیدنی‌ها را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید، تا نه تنها از طعم بی نظیرشان لذت ببرید بلکه سلامت خودتان را لحظه به لحظه قوی‌تر کنید.
 
منبع:برترین ها
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان