تاریخ انتشار: ۰۶:۱۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تنگه هرمز برگ برنده ایران/ چرا آمریکا درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است؟

بستن تنگه هرمز باعث خواهد شد قیمت نفت به شکل بی سابقه‌ای افزایش یابد. ماجرای انفجار بندر فجیره و خطوط لوله نفتی عربستان قیمت نفت را تا مرز ۷۳ دلار کشاند. کارشناسان گفته‌اند ادامه این اتفاق در تنگه هرمز قیمت نفت به بالاتر از ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار خواهد رساند.

بستن تنگه هرمز

رویداد۲۴ در روزهای گذشته مایک پمپئو از مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن گفته است؛ ایران در ظاهر چندان تمایلی به این درخواست نشان نداده است اما بازگشت تخت روانچی به تهران و سفر شینزو آبه به ایران پس از دیدار با ترامپ، به عنوان نشانه‌هایی از احتمال تغییر در شرایط کنونی تلقی شده است.

کارشناسان بین الملل درخواست آمریکا را به تحولات در تنگه هرمز مربوط دانسته‌اند؛ چه آنکه بسته شدن تنگه هرمز به قطع یا دست کم اختلال در جریان انتقال نفت از بحرین، قطر، عراق، کویت و ایران می‌انجامد که حدود ۲۰ درصد از میزان انتقال نفت جهان است. آسیا تایمز موضوع درخواست ترامپ برای گفت‌وگوی بدون پیش شرط با ایران را بررسی کرده و آن را به احتمال بسته شدن تنگه هرمز مربوط دانسته و نوشته است علاوه بر اختلال در جریان اختلال نفت، ایران قادر است ناوگان پنجم آمریکا که در نزدیکی خلیج فارس است را با موشک‌های خود هدف قرار دهد.

آنگونه که آسیا تایمز نوشته پژوهشی درباره احتمال درگیری ایران و آمریکا و اختلال در جریان انتقال نفت انجام شده که نتایج آن برای کاخ سفید نگران کننده بوده است. یک منبع آگاه بخشی از نتایج این پژوهش را به آسیا تایمز ارائه کرده که بر پایه آن مشخص شده اگر ایران اقدام به بستن تنگه هرمز کند، اهرم اعمال فشار بر نظام بین المللی را دست خواهد گرفت و در بدترین حالت، قیمت نفت به بالای ۲۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

دیلی میل اخیرا در گزارشی به احتمال اختلال در انتقال نفت پرداخته و نوشته ایجاد ریسک در فرآیند عرضه، قیمت نفت افزایش خواهد داد؛ این رسانه به دو اتفاق انفجار در فجیره حمله یمن به خطوط لوله نفتی عربستان اشاره و یادآوری کرده که این دو اتفاق باعث شد قیمت نفت در بازار جهانی تا ۷۳ دلار در هر بشکه بالا برود.

به گزارش رویداد۲۴ آمریکا در تلاش است به هر ترتیبی ایران را پای مذاکره بیاورد؛ جان بولتون اخیرا گفته بود ترامپ آماده مذاکره بر سر مسئله هسته‌ای است اما تهدیدهای ایران برای بستن تنگه هرمز را نمی‌پذیریم؛ همینموضوع دلیل برداشتن اولین گام نظامی توسط آمریکا بود زیرا ما خواهان جنگ نیستیم بلکه دقیقاً برای اجتناب از جنگ این کار را انجام دادیم.

نشریه آسیا تایمز در پژوهشی که از همان منبع آگاه به دست آورده، نوشته تغییر در بازار نفت و سقوط این بازار باعث ایجاد رکود بی‌سابقه‌ای در اقتصاد جهانی می‌شود. این منبع آگاه در تحلیل این اطلاعات گفته ترامپ قصد دارد خود از مشکلی که بولتون و پمپئو برایش ایجاد کرده‌اند، بیرون بیاورد بنابراین موضوع مذاکره بدون پیش شرط با ایران را پیش کشیده است زیرا افزایش تنش میان ایران و آمریکا شرایطی را ایجاد کرده که دو کشور با یکدیگر شوند و این موضوع چیزی نیست که تمایل دو طرف باشد.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است دونالد ترامپ به این نکته واقف است که ایران مذاکره را نخواهد پذیرفت؛ بنابراین آمریکا از همین نکته استفاده خواهد کرد تا نشان دهد ایران به دنبال صلح نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بستن تنگه هرمز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
امریکا به جاهایی که نواناییشو داشنه حمله کرده مثل لیبی افقانسنان ئراق و... و به جاهایی که دیده حمله سخنه و براش گرون در میاد از باب مذاکره میخواد وارد بشه مثل ایران وکره شمالی و به جاهایی که زورش نمیرسه و مذاکره نمیکنند مثل چین و روسیه با نحریمها و جنگ نجاری پیش میره
مطمئن باشید امریکا هرگز جنگ گسنرده{نه چند حمله کوچک}با ایران رو شرو نخواهد کرد همه جوانب رو سنجیده مثل بزرگی ایران .نفوس ایران.گروههای منحد ایران در منطقه.نوانایی موشکی ایران.نیروهای رزمی ایران از سپاه و بسیج و ارنش که اکثرا بر اصول ئقاید جنگ میکنند نزدیکی اسرائیل به کانون جنگ احنمالی و مورد هجوم واق شدن اسرائیل نوسط منحدین ایران.نزدیکی ایران به دوبی و ریاض و خطر حمله به سکوهای نفنی انها.خطر حمله به نفنکشها در خلیج فارس.احنمال مین گذاری و مسدود شدن خلیج فارس{حنی اگه ده روز این انفاق بیفنه نرخ جهانی بشکه های نفنی بسیار بالا میره}حمله منحدین ایران به پالایشگاههای ریاض.
از طرفی بخاطر خروج امریکا از برجام دول اروپایی اون همکاری سابق رو با امریکا ندارند و بخاطر رابطه خوب ایران با ژاپن و کره جنوبی انها نیز همکاری لازم با امریکا رو انجور که مد نظر امریکاس انجام نخواهند داد
از طرفی کشورهای نرکیه وئراق زیر بار همکاری با امریکا برای نحریم ایران نمیروند و روابط اقنصادی خودشونو با ایران حفظ میکنند
از طرفی قطر بخاطر دشمنی با ریاض و دوبی بسوی ایران گرایش پیدا کرده و امریکا بخاطر ئربسنان زیاد با قطر گرم نمیگیره و محدود کنه اونواز سوی گرایش به ایران
جنگ نجاری امریکا با چین که بخشی از حواس امریکا رو مشقول کرده و امریکا بخوبی میدونه چین مننظر یه اشنباه کوچکاز جانب امریکاس که جای اونو بگیره
بدیهیه امریکا بخوبی میدونه برای نسلیم کردن ایران باید دسسسس کم 500 هزار نیرو با کلی امکاناط نظامی بیاره که اونم طرحی بلند پروازانه هس و امکان شکس کامل ایران بسیار کم خواهد بود کشنه های نظامی امریکا بسیار زیاد خواهد بود و موجب درگیری بین جمهوری خواهها و دموکرانها خواهد شد کنگره هم شاید با نرامپ موافق نباشه هزینه نظامی این جنگ بسیار فرانر از پیش بینی کارشناسان خواهد بود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان