تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

آیا در مورد رابطه قبلی‎مان صحبت کنیم؟

همیشه به ما گفته اند که در مورد روابط عاطفی قبلی مان با شخصی که تازه وارد زندگی مان شده، حرف نزنیم، اما آیا این درست است؟ خیر. تمام نصیحت‌هایی که در این مورد شنیده اید را دور بریزید. شما باید در مورد روابط قبلی تان با فرد تازه وارد صحبت کنید، اما این صحبت کردن هم شرایطی دارد که باید رعایت کنید.
آیا در مورد رابطه قبلی‎مان صحبت کنیم؟
رویداد۲۴ همیشه به ما گفته اند که در مورد روابط عاطفی قبلی مان با شخصی که تازه وارد زندگی مان شده، حرف نزنیم، اما آیا این درست است؟ خیر. تمام نصیحت‌هایی که در این مورد شنیده اید را دور بریزید. شما باید در مورد روابط قبلی تان با فرد تازه وارد صحبت کنید، اما این صحبت کردن هم شرایطی دارد که باید رعایت کنید.

آیا در مورد رابطه قبلی‎مان صحبت کنیم؟

اگر شما برای بار اول است که طرف مقابل تان را می‌بینید، بهتر است که در مورد روابط قبلی تان با او حرف نزنید. در واقع این موضوع برای شما یک زنگ خطر است، زیرا این پیغام را به طرف مقابل تان می‌دهید که هنوز هم درگیر روابط قبلی تان هستید. شاید در واقعیت اینطور نباشد، اما او نمی‌تواند دلیل منطقی برای حرف‌های شما در مورد عشق قبلی تان پیدا کند و همین سوبرداشت موجب دوری او از شما می‌شود.

حرف زدن در مورد رابطه قبلی چه فوایدی دارد؟

زمانی که فردی از گذشته اش برای شما حرف می‌زند، اولین چیزی که به ذهن تان خطور می‌کند این است که او هنوز هم درگیر رابطه قبلی اش می‌باشد. شاید در برخی مواقع این تصور درست باشد، اما همیشه اینگونه نیست. در واقع صحبت کردن در مورد رابطه قبلی فوایدی هم دارد که شاید از آن بی خبر باشید. زمانی که شما در مورد تجربه‌های تلخ تان صحبت می‌کنید، در حقیقت انرژی‌های منفی تان را تخلیه می‌کنید و از غم تان می‌کاهید. علاوه بر آن، این کار به شما کمک می‌کند که بتواند رابطه قبلی و اتفاقاتی که برایتان افتاده را تجزیه و تحلیل کنید و از آن‌ها برای بهبود رابطه فعلی تان کمک بگیرید.

شاید فکر کنید که با صحبت کردن در مورد روابط قبلی، به زخم هایتان نمک می‌پاشید، اما واقعیت این است که نادیده گرفتن آن نیز به صلاح تان نمی‌باشد. در واقع شما باید به اتفاقات گذشته فکر کنید تا بتوانید اشتباهاتی که انجام داده اید را شناسایی و از رخ دادن دوباره آن‌ها جلوگیری کنید. بنابراین، هر کسی که به شما گفته صحبت کردن در مورد رابطه قبلی تان اشتباه است و بر غم تان می‌افزاید، اشتباه گفته است. در واقع شما با حرف زدن در مورد آن می‌توانید از گذشته تان کنده شوید و به سمت جلو حرکت کنید.

چرا باید در مورد رابطه قبلی با طرف مقابل مان گفتگو کنیم؟

تمام کردن یک رابطه عاطفی، سختی‌های خودش را دارد. گاهی ما آنقدر غرق در غم می‌شویم که دوست داریم تنها باشیم و گاهی هم نیاز داریم تا در مورد اتفاقاتی که برایمان افتاده با کسی دردودل کنیم. برای این کار شما می‌توانید با افراد خانواده، دوستان یا هر فرد قابل اعتماد دیگری صحبت کنید. حتی اگر کسی در اطرافتان سراغ ندارید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. آن‌ها علاوه بر دو گوش شنوا، می‌توانند به شما پیشنهاد‌های مفیدی را بدهند.

صحبت کردن با دیگران در مورد عشق قبلی تان، باعث می‌شود که شما خودتان را بیشتر بشناسید، با اشتباهاتی که کرده اید آشنا شوید. اگر فردی از زاویه دیگری به گذشته تان نگاه و آن را تجزیه و تحلیل کند، شما نیز بیشتر به اشتباهاتی که داشته اید، آگاه می‌شوید. اگر چه صحبت کردن در مورد رابطه قبلی تان این پیغام را به دیگران می‌دهد که شما هنوز گذشته را فراموش نکرده اید، اما در واقعیت باعث می‌شود که شما تمام آن اتفاقات تلخ را برای خودتان حل کنید و به سمت آینده پیش روید. اما چرا باید در مورد رابطه قبلی تان با فردی که به تازگی وارد زندگی تان شده، حرف بزنید؟

شاید پیش خودتان فکر کنید که گذشته گذشته است و شما دیگر نباید به آن فکر کنید، اما بدانید که ما در هر شرایطی تحت تاثیر گذشته مان هستیم؛ بنابراین به اشتراک گذاشتن تجربیاتی که به دست آورده اید، می‌تواند برای هر دوی شما و به تبع رابطه تان مفید باشد.

اگر به تازگی رابطه تان را آغاز کرده اید، بهتر است که درباره رابطه قبلی تان با طرف مقابل حرف نزنید، اما اگر رابطه شما جدی‌تر شد، باید در مورد کلیت آن و مشکلاتی که باعث جدایی شما از هم شده، صحبت کنید. این کار باعث می‌شود که اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

چه چیز‌هایی را به شریک زندگی مان بگوییم، چه چیز‌هایی را نه؟

با حرف زدن در مورد رابطه قبلی، نه تنها شما رابطه تان را بر پایه صداقت برپا کرده اید، بلکه طرف مقابل را هم در گذشته تان شریک کرده اید. در واقع او نیز نسبت به گذشته شما احساس دلسوزی، غم یا حتی شادی می‌کند و همین حس موجب صمیمیت شما با یکدیگر می‌شود. علاوه بر این، شریک زندگی شما می‌تواند بسیاری از رفتار‌های شما را ریشه یابی کند. مثلا او از تعریفات شما می‌فهمد که شما نسبت به خسیسی حساسیت دارید و اصلا به همین علت از عشق قبلی تان دست کشیده اید، از این رو سعی می‌کند که در این مورد با احتیاط بیشتری قدم بردارد.

حواس تان باشد، زمانی که دارید در مورد گذشته تان حرف می‌زنید، تاکید را روی خودتان بگذارید نه فردی که در زندگی شما بوده است، زیرا در این صورت ممکن است که نتیجه عکس دهد و حسادت طرف مقابل را برانگیزد.

صحبت کردن درباره رابطه قبلی با فردی که در حال حاضر توی زندگی تان است، کار ساده‌ای نیست. در واقع شما باید این کار را با احتیاط زیادی انجام دهید تا حساسیت طرف مقابل را برانگیزد. فکر فرار از این کار به سرتان نزدند، زیرا رابطه عاطفی شما مانند مذهب، سیاست، خانواده و عقایدتان، اهمیت زیادی دارد و باید از همان ابتدا در مورد آن با یکدیگر صحبت کنید تا اگر ابهامی وجود دارد، برطرف شود. البته همه چیز را نباید بگویید، زیرا ممکن است که نتیجه‌ای عکس دهد. به عنوان مثال، شما نباید در مورد رفتار‌های عشق قبلی تان حرف بزنید. یا بگویید که او این کار را می‌کرد و آن کار را می‌کرد... با این حرف‌ها نه تنها طرف مقابل تان فکر می‌کند که شما هنوز ناراحتی هایتان از او را فراموش نکرده اید، بلکه شما را فردی تصور می‌کند که هیچ مسئولیتی به عهده نمی‌گیرید و همه مشکلات را گردن دیگری می‌اندازید. در واقع حرف‌های شما نباید مخاطب خاصی داشته باشد یا به بیان دیگر نباید اسم کسی را ببرید، بلکه باید روی اتفاقاتی که روی شما تاثیر گذاشته، متمرکز شوید.

البته نباید مکالمه شما یک طرفه باشد. اگر دیدید که شما متکلم وحده هستید و طرف مقابل تان هیچ حرفی نمی‌زنید، از او بخواهید که در بحث شما شرکت کند و او هم تجربیات اش را با شما در میان بگذارد.
 
منبع: برترین‎ها
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان