تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

وزارت امور خارجه از انتقال مردمی قدرت در قزاقستان استقبال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان و انتقال مردمی قدرت، برای دولت جدید و ملت این کشور آرزوی موفقیت و توسعه کرد.
وزارت امور خارجه از انتقال مردمی قدرت در قزاقستان استقبال کرد
رویداد۲۴ به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» ضمن استقبال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان و انتقال مردمی قدرت در این کشور، برای رئیس جمهوری منتخب و دولت جدید این کشور موفقیت و برای ملت قزاقستان رفاه، توسعه و آسایش آرزو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد روابط و مناسبات فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در دوران ریاست جمهوری آقای توکایف همچون گذشته روند مثبت و رو به گسترش خود را ادامه دهد.

 ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان روز یکشنبه ۱۹ خرداد با پیروزی «قاسم جومارت توکایف» برگزار شد. قاسم جومارت توکایف، ۶۶ ساله پس از استعفای «نور سلطان نظربایف» در ماه مارس (اسفند) به قدرت رسید. نور سلطان نظربایف از نامزدی قاسم جومارت توکایف در انتخابات روز یکشنبه حمایت کرده بود. در مجموع، هفت نامزد در انتخابات اخیر برای تصدی مقام ریاست جمهوری قزاقستان رقابت کردند و در ۳۰ سال گذشته این نخستین بار است که مخالفان حزب حاکم در یک انتخابات رقابتی شرکت می‌کنند، هرچند نبود سازماندهی موجب شد که مخالفان نتوانند آرا مردم را به حمایت از سیاست‌های خود جلب کنند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان