تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین تغییرات در اردوگاه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم/ طاهرنژاد رفت، امام آمد

اصلاح طلبان خود را برای انتخابات مجلس یازدهم آماده کرده‌اند. ترکیب هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تا حدودی تغییر کرده و چینش سیاسی برخی احزاب اصلاح طلب نیز سیاسی‌تر شده است.

اخرین تغییرات در اردوگاه اصلاح طلبان برای انتخابات: امام آمد....

رویداد۲۴ اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم آماده می‌شوند. در روز‌های گذشته خبر رسید با توجه به قانون جدید احزاب درباره تشکیل ائتلاف‌ها و جبهه‌ها، اصلاح طلبان مجوز «جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی» را گرفته‌اند و با این نام و پرچم در انتخابات پیش رو حاضر خواهند شد.

«ایراد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این بود که شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ائتلاف محسوب نمی‌شود چون نهادی است که وظیفه آن سیاست‌گذاری و ابلاغ آن به دیگران است، به همین دلیل آن‌ها در جلسه قبل ائتلاف جدیدی را مطرح کردند و چون ایراد‌ی نداشت با آن موافقت شد.»

 

هیات رئیسه شورای عالی تغییر کرد

 

به خاطر برخی اختلاف نظر‌ها در حزب کارگزاران سازندگی، یدالله طاهرنژاد از ریاست کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کنار رفت. پیش از این سال‌ها طاهرنژاد نماینده کارگزاران سازندگی در شورای عالی و شورای هماهنگی بود و گاهی مرعشی به عنوان عضو حقیقی در این جمع حضور داشت، اما در دوره جدید ابتدا مرعشی از شورا کنار رفت و فرزانه ترکان به عنوان عضو حقیقی وارد شورای عالی شد و در مرحله بعدی، با انتخاب علی سیاسی راد به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران سازندگی (به جای سعید لیلاز اقتصاد دادن) وی جانشین طاهرنژاد در شورای عالی هم شد. سیاسی راد دانش آموخته پلی تکنیک و از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت است.

به خاطر کنار رفتن طاهرنژاد و با توجه به اینکه رای گیری در شورای عالی درباره افراد است، برای انتخاب رئیس کارگروه استان ها، انتخابات مجددی برگزار شد و این بار جواد امام در راس این کمیته قرار گرفت. ریاست این کارگروه، اهمیت زیادی برای اصلاح طلبان دارد. از طرفی این کارگروه اختلافات احتمالی در استان‌ها را حل و فصل می‌کند و از طرف دیگر، دوره قبلی، مسئولان کارگروه‌ها نقش اساسی در تهیه لیست انتخاباتی تهران ایفا کردند.

به گزارش رویداد۲۴ در حال حاضر محمدرضا عارف رئیس، سید عبدالواحد موسوی لاری و الیاس حضرتی به عنوان دو نایب رئیس، شهیندخت مولاوردی و آذر منصوری به عنوان دبیر این شورا فعالیت می‌کنند و جواد امام به عنوان رئیس کارگروه استان‌ها، الهه کولایی به عنوان رئیس کارگروه سیاستگذاری، محمود صادقی به عنوان رئیس کارگروه پایش و ارزیابی و فاطمه راکعی به عنوان رئیس کارگروه ارتباطات و رسانه این شورا انتخاب شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان