تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
معاون وزیر راه و شهرسازی:

یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، از ساخت و عرضه یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه طرح اقدام ملی، طرح تکمیل مسکن مهر و طرح مسکن روستایی طی چند سال آینده خبرداد.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته می‌شود

رویداد۲۴ مازیار حسینی در چهارمین همایش ملی جایگاه مهندسی ترافیک در ساخت‌وساز شهری بر اهمیت رشته مهندسی ترافیک در کشور تأکید کرد و گفت: جامعه مهندسی با ۵۰۰ هزار نفر عضو به عنوان یک تشکل غیردولتی که مهندسان در آن عضویت دارند، می‌تواند به مشکلات ترافیکی شهر و دیگر مباحث نظم بیش‌تری دهد و مسائل ترافیکی و دیگر مسائل شهری را حل و فصل کند.

وی افزود: ما امروز به عنوان مهندس در این نقطه حساس تاریخی کشور، رسالت داریم تا سهم و مسئولیت خود را در ارتباط با مهندسی کشور و به‌خصوص مهندسی ترافیک ایفا کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام این مطلب که وزارت راه‌وشهرسازی تکمیل و احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، گفت: طرح اقدام ملی، طرح تکمیل مسکن مهر و طرح مسکن روستایی از جمله طرح‌هایی است که به احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور می‌انجامد و قطعاً همه ساخت‌وسازها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که به وسیله بخش خصوصی احداث خواهد شد با نظارت و اختیارات دولت انجام می‌شود و این اختیارات قطعاً غیرقابل واگذاری است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی همچنین اعلام کرد: آینده کشور به دست مهندسان ساخته می‌شود و مهندسان در مقاطع تاریخی مختلف ثابت کردند که اعتماد به آنها راهگشا است.

حسینی به تأکید وزیر راه‌وشهرسازی بر توجه ویژه به رشته‌های مهندسی ترافیک، مهندسی نقشه‌برداری و مهندسی تأسیسات اشاره کرد و گفت: آقای مهندس اسلامی درک بسیار مناسبی از مسائل مبتلابه مهندسی دارند و به بنده مأموریت دادند تا توجه ویژه به رشته مهندسی ترافیک در نظام مهندسی داشته و آن را تقویت کنیم.

وی اعلام کرد: مهندسی ترافیک نگاه کاهش ریسک و پیشگیری خطرات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پستی و بلندی‌های سطح معابر و پیاده‌راه‌ها یکی از مشکلاتی است که به اجرای ناقص برخی از قوانین مرتبط است، گفت: قانون صدور مجور احداث بنا (پروانه ساختمان و بر و کف)، مشخصات و ویژگی های بر را می دهد ولی به کف بی توجه است و همین البته مشکلات عدیده ای را برای سطح شهر و پیاده راه ها ایجاد کرده است.

حسینی با تاکید بر اینکه داشتن نگاه یکپارچه و همه جانبه‌نگر می‌تواند در حل برخی از مسائل کارگشا باشد، گفت: هر شهری باید مدل ماکرو و کل‌نگر برای مهندسی ترافیک داشته باشد و در عین حال باید مطالعات موضعی و میکرو نیز داشته باشد که با مدل ماکرو در تطابق باشد.

وی با اعلام اینکه در قانون نظام مهندسی ساختمان، هفت رشته مهندسی گنجانده شده که تنها چهار رشته معماری، عمران، برق و مکانیک مورد اقبال قرار گرفته‌اند از توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به دیگر رشته های مهندسی همچون ترافیک، تاسیسات و نقشه برداری خبر داد و تاکید کرد: حافظه تصویری ماندگارتر از حافظه کلامی و نوشتاری است باید تلاش کنیم تا حافظه تصویری مردم را نسبت به حل معضل ترافیک تقویت کنیم وگرنه دادن نظریه صرف کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ترافیک، محور بررسی طرح های شهری و فرادست است، گفت: نباید در مطلاعات خود پیوست ترافیکی داشته باشیم بلکه اهمیت ترافیک و مطالعات آن آنقدر بالا است که باید محور مطالعه و سنگ بنا ترافیک باشد.

وی یادآور شد: صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که با رونق دادن به آن ۱۳۰ صنعت مرتبط با ساختمان فعال خواهد شد و امروز که کشور به دلیل جنگ اقتصادی در برخی صنایع با مشکل مواجه است تقویت صنعت ساختمان الزامی و ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام داشتن تعامل مناسب با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، توضیح داد: با رویکردی که در این دوره از وزارت راه و شهرسازی حاکم شده است و تعامل مناسبی که با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به وجود آمده، مسائل بسیار زودتر از گذشته حل و فصل خواهند شد.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا جامعه مهندسی جایگاه خود را اعتلا دهد و به رسالت خود که همانا سازندگی کشور است مبادرت ورزد.

حسینی ادامه داد: تکمیل و احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است در سایه همکاری بخش خصوصی و دولت محقق می شود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ما در وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی و عملیاتی شدن احداث و تکمیل یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جایی که زمین لازم باشد زمین تخصیص می‌دهیم و همچنین در مناطقی که نیاز به مجوز باشد با رعایت مقررات و ضوابط از طریق شورای‌عالی شهرسازی و معماری اقدام خواهیم کرد.

وی، جا انداختن اهمیت مهندسی ترافیک و سایر رشته‌های مهندسی را در امر ساخت و ساز نیازمند فرهنگ سازی برشمرد و خطاب به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان گفت: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان نسبت به فرهنگ سازی و جا انداختن اهمیت سایر رشته های مهندسی همچون مهندسی ترافیک، تاسیسات و نقشه برداری اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان