تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

آغاز تولیدآزمایشی برخی از قطعات ۳۰۱ در نصف جهان

مدیرعامل ساپکو درحاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو اصفهان، از تولیدآزمایشی برخی از قطعات خودروی ۳۰۱ و تست قالب‌های این خودرو بازدیدکرد.

 رویداد۲۴ مدیران ارشد ایران خودرو از خط تولید دو شرکت قطعه‌سازی (همگام خودروی آسیا و اطلس پمپ ایران) در استان اصفهان بازدید کرده و از نزدیک درجریان تولید آزمایشی برخی از قطعات خودروی ۳۰۱ و تست قالب‌های آن در این استان قرار گرفتند.

منصور منصوری همچنین در مراسم آغاز به‌کار نمایشگاه پانزدهم قطعات استان اصفهان که با حضور مقامات این استان برگزار شد، حضور ساپکو در این نمایشگاه را حامل پیام روشن خوداتکایی و لزوم همکاری قطعه سازان تمام استان‌های کشور دانست و از طرح این شرکت برای هم‌افزایی و جلب مشارکت سازندگان با همکاری انجمن‌ها در هفت استان خبرداد.

وی با بیان این که استان اصفهان با وجود دارا بودن رتبه چهارم فروش قطعات به ایران خودرو، به دلیل تامین مواد اولیه این صنعت، از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های خودکفایی که به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو تعریف شده، به زودی کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی خواهیم داشت.

مدیرعامل ساپکو با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای گسترش همکاری با پارک‌های فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در تعامل با انجمن‌های قطعه سازی سراسر کشور، بر لزوم ایجاد مرکزی برای توسعه تکنولوژی‌ها در این صنعت تاکید کرد و افزود: تحریم‌ها به ما ثابت کرد، هر آنچه فعالیت فنی مهندسی و ساخت داخل در این سال‌ها انجام شده، به نفع ما بوده است و با همین هدف، کاستی‌ها و نیاز‌های صنعت قطعه‌سازی را اعلام کردیم تا در طرح جهاد خودکفایی از توانمندی تمام سازندگان و فعالان این صنعت بهره ببریم.

مدیرعامل ساپکو خاطر نشان ساخت: استان اصفهان در تامین ۸۵درصد فولاد بدنه خودرو‌ها نقش آ‌فرینی دارد که با برنامه‌ای که برای تولیدخودروی ۳۰۱ داریم، نیاز ما به تامین‌کنندگان مواد اولیه استان افزایش قابل توجهی خواهد داشت داشت.

برمبنای این گزارش، عادل پیرمحمدی معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو نیز در دیدار با اعضای انجمن قطعه سازان اصفهان، تولید ۳۰۱بدون حضور شریک خارجی را نماد بلوغ صنعت خودرو در کشور دانست و افزود: با روند فعلی، تولید ۳۰۱ تا پایان سال را با ظرفیت حداکثر ۲۴ دستگاه در ساعت خواهیم داشت.

در پایان این نشست، مجتبی استادرحیمی معاون کیفیت ایران خودرو گفت: با توجه به اصلاحات ساختاری جدید در ساپکو، وارد راه جدیدی در تولید و کیفیت شده ایم که کلید آن در پروژه ۳۰۱ خورده است.

گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان که مدت چهار روز و از ۲۱ خرداد آغاز شده است، با حضور بیش از ۹۵ شرکت داخلی و در فضایی به وسعت ۸۵۰۰ مترمربع از ساعت ۱۷ تا ۲۲ هر روز پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این صنعت است.
 
منبع: ایکوپرس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان