تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

افزایش قیمت لبنیات توجیه منطقی ندارد

علی ابراهیمی گفت: اگر در خصوص تأمین پروتئین چه از سمت لبنیات و چه از سمت مواد گوشتی و… خلل ایجاد شود سلامت مردم به خطر می‌افتد که در این صورت هزینه کلی باید از بودجه عمومی کشور پرداخته شود.
افزایش قیمت لبنیات توجیه منطقی ندارد
رویداد۲۴ لبنیات جز اقلامی است که اکثر ما هر روز دست‌کم یک نوع از فرآورده‌های آن را مصرف می‌کنیم. سال گذشته شاهد افزایش قیمت شیر‌خام و شیر خشک بودیم و امسال مجدداً تصمیم بر افزایش قیمت لبنیات است که چند روز پیش دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت‌های پیشنهادی خود را برای افزایش ۱۴ درصدی قیمت لبنیات به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دادیم که بعد از بررسی و تأیید از سوی این سازمان، به ستاد تنظیم بازار برای تصویب و ابلاغ ارسال خواهد شد.

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش ۱۴ درصدی قیمت لبنیات طی روز‌های آینده گفت: طی چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت شیر خام نبودیم پس افزایش قیمت لبنیات غیرمنطقی است و باید توجیهات لازم ارائه شود.

وی افزود: در کشور ما به دلیل اینکه رقابت سالم وجود ندارد هرازگاهی واحد‌های تولیدی به دلیل عدم وجود نظارت کافی روی به اقدام افزایش قیمت می‌آورند که باید دولت نظارت‌های خود را در این رابطه افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: اگر در خصوص تأمین پروتئین چه از سمت لبنیات و چه از سمت مواد گوشتی و… خلل ایجاد شود سلامت مردم به خطر می‌افتد که در این صورت هزینه کلی باید از بودجه عمومی کشور پرداخته شود پس لازم است که سیستم‌های نظارتی جدی‌تر به موضوع ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: تشکیل سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده کار درستی نبود، زیرا سازمانی که رسالتش حمایت از دو گروهی است که منافعشان در تضاد با هم است چگونه می‌تواند همزمان از این دو گروه بصورت عادلانه حمایت کند؟

ابراهیمی افزود: باید اجازه دهیم که معاملات با قیمت‌های آزاد، بدون رانت با رقابت سالم انجام شود که در این صورت نیازی به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده نخواهیم داشت.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کشور ما سازمان‌های جانبی‌ای وجود دارند که با وجود اینکه در تولید و برنامه‌ریزی نقش ندارند، اما با بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها اعمال نفوذ می‌کنند و به همین دلیل سعی در حفظ منافع عده‌ای خاص دارند.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان