تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

روسای جمهوری ایران و افغانستان دیدار کردند

روسای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حاشیه نوزدهمین اجلاس کشور‌های عضو سازمان بین المللی همکاری‌های شانگ‌های دیدار و گفتگو کردند.
 رویداد۲۴  حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر دیروز – پنجشنبه- به منظور حضور در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های شانگ‌های به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است، امروز با «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهوری و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.



روحانی در این سفر پیش از دیدار با اشرف غنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و «شیء جین پینگ» رئیس‌جمهوری خلق چین نیز دیدار و گفت: وگو کرده بود.

سازمان همکاری شانگ‌های سازمانی بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور سران ۱۱ کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک برگزار شد.

روحانی همچنین پس از حضور در اجلاس شانگهای، عصر امروز در دومین مرحله از سفر سه روزه خود به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس «تعادل و اعتمادسازی در آسیا» (سیکا) از بیشکک عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهد شد.

ایران و افغانستان عضور اجلاس سیکا نیز هستند و روحانی در سفر فردای خود به دوشنبه نیز بار دیگر اشرف غنی را ملاقات خواهد کرد.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.




منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان