تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

تقاضای ۶۰۰ شرکت آمریکایی از ترامپ

بیش از ۶۰۰ شرکت امریکایی از ترامپ خواستند تا به اختلاف نظر هایش با چین خاتمه دهد.
رویداد۲۴  در پنجشنبه گذشته شرکت تارگت که دومین شرکت بزرگ خرده فروشی در ایالت متحده است و ۶۰۰ شرکت دیگر در نامه از رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ درخواست کردند تا به اختلاف نظرهایش با چین پایان دهد، زیرا این تنش‌ها نه به نفع کسب و کار‌های امریکایی است نه به نفع خریداران انها.

کمپینی به نام (تعرفه‌ها قلب کشور را به درد می‌آورند) در امریکا تشکیل شده است که ۱۵۰ شرکت امریکایی از این کمپین حمایت می‌کنند.

ترامپ در صحبتی گفت::‌" در هنگام ملاقاتم با رهبر چین تصمیم دارم از افزایش تعرفه‌ها بر روی تقریبا تمام کالا‌های چینی صحبت به میان آورم. "

رویترز در این گزارش نوشته است که احتمال پایان جنگ تجاری بسیار پایین است، ولی رهبران هر دو کشور برای بهبود وضعیت اقتصاد جهانی هم که شده باید فکری به حال تعرفه‌ها بکنند.

وال مارت بزرگترین کارفرما بخش خصوصی در امریکا و بزرگترین خرده فروشی در بازار جهانی در این باره می‌گوید: "تعرفه‌ها باعث افزایش قیمت اجناس برای مصرف کنندگان امریکایی خواهند شد. "

در حال حاضر تعرفه‌های کالا‌های چینی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار ۲۵ درصد افزایش یافته است و پاسخ متقابل چین در بالا بردن تعرفه‌های کالا‌های امریکایی و همچین افزایش قیمت کالا‌های چینی شرکت‌های امریکایی را در خطر کاهش تولیدات قرار داده است.

بر اساس اطلاعاتی که مشاور بین الملل در اختیار رویترز قرار داده است اگر توافقی بین رهبران دو کشور بر قرار نشود احتمال اینکه ۲ میلیون نفر در امریکا از کار بیکار شوند بسیار زیاد است.

در حال حاضر نیز شهروندان امریکایی دارند بهای سنگینی برای افزایش تعرفه‌ها پرداخت می‌کنند و اگر توافقی صورت نگیرد حتی وضع از این هم بدتر خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان