تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
پمپئو:

خواهان جنگ با ایران نیستیم/ به اعمال فشار اقتصادی به تهران ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه کشورمان مدعی شد که متحدان واشنگتن در ارتباط با ایران با آمریکا همسو هستند.

به دنبال جنگ با ایران نیستیم

رویداد۲۴ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور آمریکا در حادثه دریای عمان که ادعا شده است ایران در آن دست داشته است چه کاری انجام خواهد داد با اشاره به خروج دولت آمریکا از برجام و ایجاد «کارزار فشار اقتصادی» علیه ایران گفت: رئیس جمهور ترامپ هر کاری انجام داده است تا از جنگ جلوگیری کند؛ ما خواهان جنگ نیستیم و هر کاری توانسته‌ایم برای جلوگیری از آن انجام داده‌ایم.

وی در ادامه هشدار داد: ایرانی‌ها باید به وضوح بدانند که ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد تا از این رفتار ایران جلوگیری کنیم.

پمپئو همچنین با ادعای همسو بودن سیاست‌های این کشور با متحدانش در ارتباط با ایران گفت: من دیروز با تعدادی از همکارانم تماس تلفنی داشتم و اطمینان دارم که شرکایی خواهیم داشت که این تهدید را درک کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود علیه ایران افزود: کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی بسیار به حمل‌ونقل آزادانه در دریا از تنگه‌ها متکی هستند و من مطمئنم وقتی متوجه خطری علیه اقتصاد خود و مردمشان و همچنین «رفتار ظالمانه جمهوری اسلامی ایران» شوند به ما ملحق خواهند شد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مرجع بین‌المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه دریای عمان را تأیید نکرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حادثه آتش‌سوزی رخ داده در نفت‌کش‌های دریای‌عمان آن را مشکوک خواند و بر طرح پیشنهادی ایران برای گفتمان منطقه‌ای تاکید کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست وزیر آبه شینزو برای گفت‌وگوهایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آن‌چه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد هم در واکنش به موضع‌گیری‌های اخیر آمریکا به ویژه پس از حمله رخ داده به دو نفتکش در دریای عمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: جنگ و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و حضور گسترده نظامی آن کشور در منطقه همواره منشأ اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه خلیج فارس و جدی‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت آن بوده و می‌باشد.

در این بیانیه آمده است: نه ارائه اخبار ساختگی و انتشار اطلاعات نادرست می‌تواند واقعیت را تغییر دهد و نه متهم کردن بی‌شرمانه دیگران. آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن باید از جنگ‌طلبی دست برداشته و به توطئه‌های فتنه انگیزانه و عملیات‌های مخفیانه خود با هدف متهم ساختن دیگران در منطقه پایان دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
1
فشارهای اقتصادی فقط مردم عادی ایران را بیچاره کرده است, ای لعنت به روح پدر ترامپ پست فطرت وجد و آباد پمپئو بی شرف ونامرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
اونقدر تحریم کنید تا پاره بشید و مطمئن باشید از این کار خودتون صدرصد پشیمون خواهید شد و خواهید دید از روی دشمنی و نادانی بزرگترین خدمت در حق ایران انجام دادید مطمئنا و بدون شک سختی داره مشکلات داره ولی ایران برای تامین مایحتاج خودش هم که شده مجبوره دست به کار بشه و خودش برای ساخت کالاها و اجناس مورد نیاز تلاش کنه و شاید هم چندین بار خراب بشه و به نتیجه نرسه که اونم خودش امتحان و آزمایش است و ایرانیها هر کاری بخوان میتونن انجام بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
پمپئو پست فطرت میگه
کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی بسیار به حمل‌ونقل آزادانه در دریا از تنگه‌ها متکی هستند و من مطمئنم وقتی متوجه خطری علیه اقتصاد خود و مردمشان و همچنین «رفتار ظالمانه جمهوری اسلامی ایران» شوند به ما ملحق خواهند شد.

جالبه که این احمق خطر و فشار بر اقتصاد و مردم ما رو که خودشو اربابش عاملش هستن رو انگار نخودچی کیشمیش میدونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
شک ندارم برای اینکه مفتضح شدن ترامپ در جریان دیدار آقای آبه و آقای خامنه ای رو تحت شعاع قرار دادن بدن این عملو انجام دادن
نظرات شما
پیشخوان