تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

تذکر خزانه‌دار شورا درباره عدم ارسال گزارش عملکرد مالی شهرداری در سال ۹۸

خزانه‌دار شورای شهر تهران، نسبت به تاخیر در ارائه گزارش درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت تذکر داد.
تذکر خزانه‌دار شورا درباره عدم ارسال گزارش عملکرد مالی شهرداری در سال ۹۸
رویداد۲۴  سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تذکر نسبت به تاخیر در ارائه گزارش ماهانه از درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری تهران نهادی عمومی و غیردولتی است، که به صورت درآمد و هزینه اداره می‌شود از آنجا که هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شود، لذا استحضار آنان از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.
 
وی ادامه داد: در عمل به وظایف نمایندگی به استناد بر مفاد ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها و همچنین با عنایت به بند ۵ ماده ۸ وظایف خزانه‌دار شورا مندرج در آیین‌نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی شهر‌ها مصوب ۱۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸ هیات وزیران، می‌بایست شهرداری نسبت به ارسال حساب درآمد و هزینه ماهانه همراه با اظهارنظر برای بهره‌برداری و ارائه گزارش در صحن شورای اسلامی شهر اقدام کند.
 
رسولی تاکید کرد: به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تهران، نسبت به عدم ارسال گزارش از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به‌صورت ماهانه به خزانه‌داری شورای شهر به شهرداری تذکر می‌دهم و امیدواریم این گزارش‌ها برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت به تفکیک به شورا ارسال شود.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین اظهار کرد: سیاست و رویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است و یکی از ابزار‌های تحقق این سیاست، ارائه مستمر گزارش از درآمد و هزینه‌های شهرداری به افکار عمومی است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان