تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

آمریکا در نا امن کردن دریای عمان نقش دارد/ به دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان هستیم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: آمریکایی‌ها در منطقه ایجاد ناامنی می‌کنند تا از کشور‌هایی مانند امارات و سعودی‌ها باج بگیرند.
به دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان هستیم/ آمریکا در نا امن کردن دریای عمان نقش دارد
رویداد۲۴ سخنگوی هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند تا از کشور‌هایی مانند امارات و سعودی‌ها باج بگیرند. آن‌ها می‌خواهد به منظور ایجاد امنیت برای نفت کش‌ها و فروش نفت امارات و سعودی‌ها بتوانند سهمی را برای خودشان قائل شوند؛ بنابراین دست به این حرکات زده اند و این حرکات نفعی برای کشور ما ندارد. ما به دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان هستیم. ایران به دنبال علت حوادثی است که برای نفتکش‌ها پیش آمده و پیگیری‌هایی در این زمینه خواهیم داشت.

اسدالله عباسی نماینده رودسر و سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به حادثه برای دو نفتکش‌های ژاپنی همزمان با سفر آبه شینزو به تهران و دیدار او با رهبر انقلاب، گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها معامله قرن را به پیش می‌کشند و در کشور‌هایی مانند یمن و سودان دخالت کردند و داعش‌ها را برای اقامت در منطقه آورند بنابراین ظلم و تجاوز صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها باعث شده که منطقه تاحدی نا امن شود و امکان افزایش این نا امنی‌ها وجود دارد.

او ادامه داد: نا امنی‌های منطقه ارتباطی با کشور ما ندارد و ما از نظر اقتدار و انسجام نظامی برای خودمان تعریف داریم و از خودمان دفاع می‌کنیم. ایران تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نداشته ایم و تنها از خودمان دفاع کرده ایم. قدرت موشکی و نظامی که داریم برای دفاع از خودمان است و اگر بخواهند علیه کشور ما حرکتی انجام دهند یقینا ما دفاع خواهیم کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکایی ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها اقداماتی در جهت نا امن کردن منطقه انجام می‌دهند، اما ایران را متهم می‌کنند در صورتیکه هیچ مدرک مستندی ندارند. امید داریم آن‌ها سر عقل بیایند و دست از این تحرکات شیطنت آمیز دست بردارند و اجازه دهند منطقه را کشور‌های منطقه مدیریت کنند و آمریکایی‌ها دخالتی در این مسئله نداشته باشند.

به گفته عباسی هر جا که آمریکا دخالت کرده شکست خورده و این موضوع ثابت شده است و در منطقه هم آثار شکست آمریکایی‌ها وجود دارد.

عباسی به هدف آمریکایی‌ها از نا امن کردن منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند تا از کشور‌هایی مانند امارات و سعودی‌ها باج بگیرند. آن‌ها می‌خواهد به منظور ایجاد امنیت برای نفت کش‌ها و فروش نفت امارات و سعودی‌ها بتوانند سهمی را برای خودشان قائل شوند؛ بنابراین دست به این حرکات زده اند و این حرکات نفعی برای کشور ما ندارد. ما به دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان هستیم. ایران به دنبال علت حوادثی است که برای نفت کش‌ها پیش آمده و پیگیری‌هایی در این زمینه خواهیم داشت.
 
منبع: پایگاه خبری اعتدال
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان