تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
تابش:

از دادن سوپرجام به پرسپولیس ناراحتیم/ 100 میلیارد بودجه برای کل باشگاه است نه فوتبال

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: سپاهان قهرمانی‌های زیادی در فوتبال ایران دارد و در واقع ما جام ندیده نیستیم.

از دادن سوپرجام به پرسپولیس ناراحتیم/ 100 میلیارد بودجه برای کل باشگاه است نه فوتبال

رویداد۲۴ مسعود تابش، در مورد فعالیت باشگاه سپاهان در بازار نقل و انتقالات گفت: از بازیکنانی که گرفتیم راضی هستیم و سعی کردیم در زمینه جوان کردن تیم حرکت کنیم. ما براساس نظر کادرفنی بازیکنان را جذب کردیم و سعی کردیم تمام قراردادهایمان را هم دو سال به بالا ببندیم، فکر می‌کنم دو سه بازیکن دیگر را هم به خدمت بگیریم. 

تابش در خصوص خروجی‌های سپاهان گفت: بر اساس نظر کادرفنی با برخی از بازیکنان در کمال احترام جدا شدیم و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت دریم. از آن‌ها بسیار راضی بودیم اما هر تیمی در هر سال شرایط متفاوتی پیدا می‌کند. تا به حال جدایی خالد شفیعی، جلال علی‌محمدی، بختیار رحمانی و حسن جعفری که همه آن‌ها بازیکنان بسیارخوب و بااخلاقی هم بودند قطعی شده و ما کوچکترین مشکلی با آنها نداشتیم، اما به هر حال شرایط طوری بود که جدا شوند. شاید در روزهای آینده هم ممکن است دو سه بازیکن دیگر از تیم جدا شوند.

تمدید قرار داد کی‌روش و کومان کار سختی است

وی در مورد روند تمدید قرارداد با کی‌روش استنلی و ولادیمیر کومان با توجه به اینکه رئیس فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها توصیه کرد از جذب بازیکن خارجی خودداری کنند، گفت: به هرحال همه تیم‌ها از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند. ما از بازی این دو نفر در فصل قبل راضی بودیم و در تلاش هستیم با آن‌ها به توافق برسیم. با توجه به شرایط ارزی این کار سخت است اما در حال مذاکره هستیم و سعی می‌کنیم با شرایط مناسبی به توافق برسیم. با مدیربرنامه‌های کومان مذاکراتی داشتیم و قرار است طی روزهای آینده با مدیر برنامه‌های کی‌روش استنلی هم صحبت کنیم. ممکن است شرایطی داشته باشند که باید ببینیم می‌توانیم آن شرایط را فراهم کنیم یا نه، اما به هرحال تاکنون چیزی مشخص نشده است و در حال مذاکره هستیم.

با رضایی، احمدزاده و رسن غیر مستقیم مذاکره کردیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد مطرح شدن نام کاوه رضایی، بشار رسن و فرشاد احمدزاده در لیست ورودی سپاهان گفت: هر سه نفر این بازیکنان، بازیکنان بسیار خوبی هستند، هنوز لیست امیر قلعه‌نویی بسته نشده است و ما دو سه نفر دیگر را هم به تیم اضافه خواهیم کرد، اما باید با آنها به توافق برسیم و این بستگی به این دارد که بخواهیم در چه پستی بازیکن جذب کنیم. ما برای هر پست، سه چهار بازیکن را مدنظر داریم، با این اسامی‌ مطرح شده، تنها مذاکراتی را به صورت ابتدایی و غیر مستقیم داشته‌ایم.

انتقال ووریا منتفی است

وی در خصوص شایعه مذاکره با ووریا غفوری، گفت: من فکر می‌کنم بحث انتقال ووریا غفوری منتفی است، ما با محمد منصوری قرارداد بستیم که از بهترین مدافعین کناری فوتبال ایران در فصل قبل بود و ما براساس رزومه با او قرارداد بستیم. ووریا بازیکن بسیار خوبی است که قبلا هم در سپاهان بازی کرده، اما با توجه به جذب منصوری، به نظر می‌رسد برای جذب او برنامه‌ای نداشته باشیم، ضمن اینکه ما در جناح راست دفاع خوب و آماده‌ای به نام ایرانپوریان را نیز در اختیار داریم.

از ترانسفر مهرداد پولی عاید ما نشد

تابش در مورد اینکه آیا از ترانسفر مهرداد محمدی به لیگ پرتغال پولی عاید باشگاه سپاهان شد، گفت: خیر، متأسفانه این اتفاق نیفتاد. ما همیشه سعی می‌کنیم قراردادهایمان را طوری تنظیم کنیم که اگر بازیکنی به لیگ‌های خارجی ترانسفر شد، مبلغی عاید باشگاه شود اما متأسفانه در قرارداد مهرداد محمدی، این موضوع پیش‌بینی نشده بود. 

نقش جهان می‌تواند میزبان خوبی برای بازی‌های تیم‌ملی باشد

وی در مورد صحبت‌های رئیس فدراسیو ن فوتبال و اینکه ورزشگاه نقش جهان تا چه حد آمادگی میزبانی از بازی‌های آسیایی را دارد، گفت: نقش جهان آماده برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، شاید آقای تاج از اقدامات صورت گرفته مطلع نشده است. ما در مسائلی مانند پارکینگ، دسترسی‌ها، دوربین‌های مداربسته و... اقدامات لازم را انجام دادیم و در طی همین مدت کم نیز نواقص جزئی را برطرف خواهیم کرد. به نظر من نقش جهان ورزشگاه مدرن و به روزی است و ما سعی می‌کنیم تا شروع لیگ، موضوعاتی مانند الکترونیکی کردن گیت‌ها و همچنین فروش اینترنتی بلیت‌ها را درست کنیم. 

تابش در ادامه گفت:‌دوربین هایی که در ورزشگاه نصب شده بسیار واضح تصویربرداری می‌کنند، ما آخرین ورژن این دوربین‌ها را نصب کردیم و قصد داریم دوربین‌هایی را نیز بیرون از ورزشگاه اضافه کنیم که به خوبی چهره‌زن هستند. ان‌شاءالله قرار است طی روزهای آینده، نمایندگان AFC و فدراسیون، مهندس کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز و همچنین دیگر مسئولان ذیربط به اصفهان بیایند و از نقش‌جهان و اقدامات انجام شده دیدن کنند. مطمئن باشید نقش جهان نه تنها برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بلکه برای دیگر بازی‌های ملی به خصوص بازی‌های تیم ملی میزبان خوبی باشد. 

از اهدای سوپر جام به پرسپولیس ناراحتیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اهدای جام بازی سوپرجام به تیم پرسپولیس که بدون انجام مسابقه برگزار شد، گفت: ما در این زمینه صحبتی نداریم.طبیعی است که ناراحت باشیم اما اعتراضی نداریم. تصمیمی است که گرفته شده و ما هم از آن تبعیت می‌کنیم. ان‌شاءالله سال بعد در سوپرجام شرکت می‌کنیم! در حال حاضر مسائل مهم تری داریم. ضمن اینکه سپاهان قهرمانی‌های زیادی در فوتبال ایران دارد و در واقع ما جام ندیده نیستیم. 

برای اردوی خارجی باید هزینه‌های ما تامین شود

وی در خصوص برپایی اردوی پیش‌فصل سپاهان عنوان کرد: اردوی پیش‌فصل را در تهران و در منطقه کردان برگزار می‌کنیم. برای برپایی اردوی خارج از کشور باید با توجه به شرایط ارزی بررسی‌های لازم را انجام بدهیم. اگر بخشی از هزینه‌های ما به عنوان مهمان تأمین شود، می‌توانیم اردویی را هم در خارج از کشور برگزار کنیم. برپایی اردو در کشور بلژیک جدی‌تر است اما به هر حال اوکراین را هم به عنوان گزینه دراختیار داریم و باید پس از بررسی‌های لازم تصمیم نهایی را بگیریم. 

بازیکنان قوی‌تر از مسلمی‌پور داریم

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص تایید سازمان لیگ بر صحت فسخ یک طرفه قرارداد محمد مسلمی‌پور گفت: اگر قانون این است که یک بازیکن، اگر کمتر از ۱۰ درصد در بازی‌های فصل بازی کند می‌تواند جدا شود، ما از آن تبعیت می‌کنیم و گردنمان مقابل قانون از مو باریک‌تر است. هر چند که ما در خط دفاعی و در منطقه‌ای که مسلمی‌پور بازی می‌کرد، از نظر فنی مشکلی نداریم. بازیکنان قوی‌تر از او هم در این منطقه داریم که از آن‌ها استفاده می‌کنیم. 

100میلیارد بودجه دارم اما این مبلغ برای کل باشگاه سپاهان است

تابش در مورد اینکه گفته می‌شود باشگاه سپاهان در نقل و انتقالات بریز و بپاش می‌کند، عنوان کرد: من قراردادهایی را که با بازیکنان می‌بندم اکثراً سه ساله است، حتی بازیکنانی هم که قراردادشان دو ساله بوده را سه ساله کردم تا خیالم برای سال‌های آینده راحت باشد، خدا شاهد است بازیکنانی را که ما جذب کردیم، از باشگاه‌های دیگر حتی پیشنهادهای دو سه برابری داشتند و من می‌توانم پیامک آن را نشان بدهم. ما قراردادهایمان را بسیار معقول و منطقی بستیم. 

وی در ادامه گفت: من اعلام آمادگی می‌کنم، هر باشگاه پرطرفداری که می‌گوید ما بریز و بپاش کرده‌ایم، بیاید و قراردادهایمان را روی میز بگذاریم و مثل شیر آماده این کار هستیم. آنها خودشان ریخت و پاش کردند که به ما می‌گویند بریز و بپاش می‌کنید. من حدود ۱۰۰ میلیارد بودجه دارم اما این مبلغ برای همه مجموعه سپاهان است. حدود 3هزار و 500ورزشکار داریم و حدود 90تیم در این مجموعه فعالیت دارند. فقط 4،3میلیارد در آکادمی هزینه کردم. ما رشته‌های دیگری هم مانند والیبال و دوچرخه‌سواری را داریم. ما در همه رده‌های هندبال تیم داریم و در همه رده‌های این رشته قهرمان شدیم.

وی در مورد اینکه چقدر از این بودجه صرف تیم بزرگسالان فوتبال می‌شود، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند کل بودجه ما فقط مربوط به فوتبال است، هر باشگاهی که می‌گوید ما بریز و بپاش می‌کنیم، بیاید و قراردادهایش را در کنار قراردادهای ما بگذارد. حتی قراردادهای سال گذشته را هم حاضرم مقایسه کنم. اینها کذب محض است و اصلا درست نیست. شاید مبلغی در حدود نصف این بودجه صرف فوتبال شود، اما فقط مربوط به حقوق و دستمزدهای بازیکنان و مربیان نیست، بلکه همه هزینه‌ها شامل حقوق کلیه پرسنل باشگاه، هزینه ترانسپورت و ... را شامل می‌شود. 

هرچه تلاش کردم، یزدانی با ما 2ساله نبست

تابش در خصوص مسئله جدایی سیاوش یزدانی از سپاهان اظهار داشت: یزدانی بازیکن بااخلاقی است و ما حدود ۷ ساعت با او صحبت کردیم، خواسته‌هایی داشت که به توافق نرسیدیم در صورتیکه تمایل داشتیم که او در سپاهان بماند. من شنیده‌ام که با استقلال قرارداد دو ساله بسته در صورتی که من هر چه تلاش کردم با ما دو ساله نبست و گفت که یک‌ساله می‌بندم! او به من گفت اجازه بدهید اگر پیشنهاد خارجی داشتم از آن استفاده کنم، اما من نمی‌توانستم حتی یک هفته صبر کنم.

وی افزود: من ولسیانی را گرفتم که یک مدافع مطمئن است و شرایط سنی او نیز به یزدانی نزدیک است، او قبلا هم بازیکن قلعه‌نویی بوده و ما پارسال هم درصدد جذب او بودیم اما به هر حال به نساجی رفت. ولسیانی یک بازیکن دوپسته است که هم در دفاع و هم در پست هافبک دفاعی توانایی‌های زیادی دارد. ما نمی‌توانستیم صبر کنیم تا ببینیم تکلیف یزدانی چه می‌شود. ولسیانی پیشنهادات بسیار خوبی هم از باشگاه‌های دیگر داشت و ما اگر صبر می‌کردیم ممکن بود به تیم دیگری برود و آن‌گاه من باید به دنبال یک مدافع خوب و مطمئن دیگر می‌گشتم. من هر چه کردم یزدانی با ما دو ساله ببندد قبول نکرد. ان‌شاءالله که او در تیم جدیدش خوشحال باشد و امیدوارم به تیم ملی هم راه پیدا کند. در ایران ما از هم بد جدا می‌شویم و این قشنگ نیست.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان