تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

رئیس هیات دوستی ایران و پاکستان گفت: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

رویداد۲۴ احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان و هیأت همراه در ادامه‌ی سفر خود به اسلام آباد، با صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

احمد امیرآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دو کشور قدرتمند منطقه هستند و اراده قوی دو ملت و دو دولت برگرفته از تاریخ بزرگ و اشتراکات قوی میان آنها است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به خروج یکجانبه ی آمریکا از برجام و اقدامات تحریک آمیز آن در منطقه اظهار داشت: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: علیرغم گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر عملکرد شفاف ایران در خصوص برجام و پاییندی به تعهدات خود، آمریکا از این توافق خارج شده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به روند صعودی حجم مبادلات اقتصادی تهران و اسلام‌آباد بیان کرد: علیرغم تلاش برخی کشورهای ثالث برای تخریب روابط ایران و پاکستان و به چالش کشیدن حسن نیت دو کشور نسبت به یکدیگر، خوشبختانه حجم تجارت فی‌مابین روند صعودی داشته و گام‌های خوبی برای بهبود مناسبات اقتصادی و مالی فیمابین برداشته شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: امیدواریم طرح خط لوله صلح به زودی اجرایی شود تا بتوانیم این نعمت الهی را به کشورهای همسایه به ویژه مردم پاکستان برسانیم.

صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با حائز اهمیت برشمردن روابط اسلام آباد و تهران گفت: روابط خوب ما با جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور، ما ایران را کشور دوست و همسایه مهم خود می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران بر لزوم گسترش روابط فی‌مابین تاکید کرد و افزود: تصمیم‌های اخیر مقام‌های عالی رتبه دو کشور باعث افزایش بیش از پیش مناسبات دوستانه ایران و پاکستان شده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدن خط لوله گاز جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: ما علاقه‌مند به پیشبرد طرح خط لوله انتقال گاز از ایران هستیم زیرا آن را به نفع مردم پاکستان می‌دانیم.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان