تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

حذف ارز 4200 تومانی موجب افزایش قیمت و تورم می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز دولتی موجب افزایش قیمت‌ها و تورم می‌شود، گفت: اگرچه الان هم ارز دولتی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نمی‌رسد، با سهمیه‌بندی می‌توان یارانه حاصل از ارز دولتی را این قشر رساند.

حذف ارز 4200 تومانی موجب افزایش قیمت و تورم می‌شود

رویداد۲۴ سید ناصر موسوی لارگانی در رابطه با تغییر سیاست‌های ارزی دولت که قرار است، در جلسه سران سه قوه در مورد آن تصمیم‌گیری شود: متاسفانه آثار مثبت 14 میلیارد دلار ارزی که برای واردات کالاهای اساسی در مجلس به تصویب رسید، در زندگی مردم به دلیل نحوه توزیع غلط کالاهای اساسی مشاهده نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی واردکنندگان کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی را به قیمت ارزان به مردم عرضه نکردند، گفت: چنانچه در سال 97 به اذغان مسئولان و سخنگوی وقت دولت عده‌ای ارز 4200 تومانی دریافت کردند، اما کالاهای وارداتی را با این ارز را به قیمت ارز بازار آزاد فروختند.

وی با بیان اینکه 3 ماه از سال گذشته است و علیرغم مصوب شدن 14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی به واردات کالاهای اساسی گفت: متاسفانه آثار آن طی این مدت در کشور مشهود نیست. 

موسوی لارگانی با اشاره به واردات گوشت با ارز 4200 تومانی برای تنظیم بازار در ماه‌های گذشته، گفت: به دلیل ناموفق بودن سیستم توزیع بخشی از گوشت وارداتی با ارز دولتی به جامعه هدف نرسید، ضمن اینکه بعضی از این یارانه بهره‌مند شدند و بخشی هم به دلیل توزیع نامناسب موفق به دریافت گوشت وارداتی با ارز دولتی نشدند. 

وی با اشاره به اینکه با حذف ارز 4200 تومانی باز هم تورم افزایش می‌یابد و فشار اقتصادی بر مردم بیشتر می‌شود، گفت: به نظرم برداشتن ارز 4200 تومانی هم صحیح نیست، بنابراین بهتر است با سهمیه‌بندی کالاهای اساسی از آسیب به قشر محرم جامعه جلوگیری کرد که البته  مجلس شورای اسلامی پیشنهاد  عرضه کالاهای اساسی با کالا برگ را داده تا حداقل اقشار آسیب پذیر به سهم خود از ارز یارانه‌ای دست یابند.

روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۹۸ امیر باقری نماینده ستاد اقتصادی سران سه قوه در ششمین جلسه راهبردی توسعه تجارت ایران از تصمیم‌گیری برای تغییر سیاست‌های ارزی در جلسه سران قوا خبر داد و اعلام کرد که در این جلسه در مورد حذف یا ماندن ارز دولتی تصمیم‌گیری می‌شود. 

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان