تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

گرانی به «نان» رسید/ نانوایی‌ها منتظر اعلام قیمت جدید

به منظور اصلاح قیمت نان قیمت‌های متعددی برای نان پیشنهاد شده است، اما معلوم نیست که دولت با کدام نرخ موافقت خواهد کرد.

گرانی به نان هم رسید

رویداد۲۴ ندا جعفری: دوشنبه هفته گذشته جلسه نهایی برای اصلاح قیمت نان دولتی برگزار شد و قرار است سازمان حمایت با بررسی دقیق‌تر و قیمت‌های پیشنهادی از سوی اتحادیه و سایر منابع، قیمت نهایی این کالای اساسی مردم را هفته آینده مشخص کند. قیمت‌های متعددی برای نان پیشنهاد شده است، اما معلوم نیست که دولت با کدام نرخ موافقت خواهد کرد. نانوایی‌ها منتظر تأیید و ابلاغ دولت برای قیمت‌های جدید نان هستند.

محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان فانتزی و حجیم به رویداد۲۴ می‌گوید: از سال ۹۳، قیمت نان ثابت مانده است و نانوایان معتقدند توان تولید نان با قیمت‌های فعلی را ندارند، زیرا هزینه‌های کارگری و بیمه، اجاره، آب، برق و گاز هزینه‌های مربوط به مالیات و اجاره واحد‌های صنفی بالا رفته است. با توجه به افزایش قیمت هر کیلوگرم گندم از ۹۰۰ تومان به ۱۸۵۰ تومان مسلما نرخ نان نیز چه دولتی و چه آزادپز تغییراتی خواهد داشت.

کرمی می‌گوید: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اتحادیه نان‌های حجیم خواسته آنالیز هزینه‌ها را برایشان ارسال کنیم که به همین منظور جلسه‌ای با حضور اعضا برگزار خواهد شد تا کلیه عوامل تولید و هزینه‌ها در آن مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید نان می‌گوید: تا سال گذشته قیمت یک حلب روغن ۸۰ هزار تومان بود که امسال به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین مواد بهبود دهنده آرد که از کشور‌های آلمان و اتریش وارد می‌شود از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان و نرخ خمیر مایه نیز از ۸ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده است.

کرمی با تاکید بر اینکه کلیه نانوایان باید پس از اعلام سازمان حمایت نرخ‌های خود را تغییر دهند نه قبل از آن، می‌گوید: با هرگونه تغییر خودسرانه قیمت نان برخورد خواهد شد و به همین منظور کمیسیونی برای بررسی واحد‌هایی که تخلف صنفی داشته‌اند تشکیل شده و به تعزیرات اعلام خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان