تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

به‌روزرسانی نسخه‌های بعدی فایرفاکس با کمک BITS مایکروسافت

موزیلا تصمیم گرفته در نسخه‌های بعدی فایرفاکس، از یکی از تکنولوژی‌های ویژه‌ی مایکروسافت برای به‌روزرسانی این نرم‌افزار استفاده کند.
به‌روزرسانی نسخه‌های بعدی فایرفاکس با کمک BITS مایکروسافت
رویداد۲۴ تمام نسخه‌های بالاتر از ۷۰ فایرفاکس برای به‌روزرسانی از «سرویس هوشمند پس‌زمینه‌ی ویندوز» (یا به اختصار BITS) و یک عامل (agent) به‌روزرسانی مخصوص استفاده خواهند کرد. این سرویس که مایکروسافت آن را از ویندوز XP به‌بعد معرفی کرد، با استفاده از پهنای باند بی‌استفاده‌ی شبکه (Idle Bandwidth)، به‌صورت اولویت‌بندی‌شده و غیرهم‌زمان کار به‌روزرسانی را انجام می‌دهد.

مت هاول، مهندس ارشد پتلفرم در فایرفاکس، با اعلام این خبر گفت:

عامل (agent) به‌روزرسانی در پس‌زمینه (background) اجرا می‌شود و حتی پس از بسته شدن مرورگر، به‌روزرسانی‌ها را دانلود و نصب خواهد کرد.

درواقع، فایرفاکس مدتی است که از تکنولوژی BITS استفاده می‌کند؛ ولی ازآنجاکه این تکنولوژی تابه‌حال بخشی از خودِ مرورگر بوده است و برای استفاده از آن مرورگر باید درحال‌اجرا باشد، سرویس BITS نمی‌توانست در حالتی که کاربر فقط در بازه‌های کوتاه‌مدت از مرورگر استفاده می‌کند، به‌روزرسانی‌ها را دریافت کند.

درحال‌حاضر، این قابلیت روی بیلد شبانه (Nightly، بیلد ناپایدار و آزمایشی) فایرفاکس فعال است. وقتی سرویس جدید مبتنی‌بر BITS فایرفاکس به‌صورت کامل راه‌اندازی شود، کاربران این مرورگر دیگر زمان بازدید از صفحه‌ی «درباره‌ی ما» (About)، پیغام‌های بررسی به‌روزرسانی را شاهد نخواهند بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان