تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۸
عضو کمیسیون امنیت ملی؛

آمریکا یکبارهم که شده دیپلماسی راستین را امتحان کند/ شماره دادن ترامپ سرکاری است

برزگر نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قدرت ایران مردمی و وصل به قدرت الهی و در دل مردم ایران است و به همین خاطر آمریکا به بی‌راهه می‌رود.

 

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه وزیر امور خارجه کشورمان در صورت عملی شدن چه تبعاتی را در پی دارد؟ گفت: تعطیلی دستگاه دیپلماسی تبعات این اقدام است که ضرر این اقدام بیشتر برای خود آمریکا است تا برای ما. آمریکا در این تحریم‌ها اعلام کرده که ما در تنگه هرمز کاری نداریم که خیلی دقیق و درست گفته و ما هم خیلی وقت است که این حرف را می‌زنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا علاوه بر ایران، اروپا و چین را هم تهدید کرده و گفته ما نفت تولید می‌کنیم و این ذات اصلی‌اش است. ما چندین سال است که به اتحادیه اروپا و چین اعلام می‌کردیم که هدف آمریکا کنترل اقتصاد و بازار چین و اروپا است و حالا در این تحریم‌های اخیر که به کارهای بچه‌گانه خود روی آورده، مشخص شده است.

نماینده اصلاح طلب مردم سلماس تصریح کرد: البته این که ترامپ گفته در خلیج فارس کاری نداریم به پاسخ ندادن مقام معظم رهبری به ایشان و اهمیت ندادن به این فرد در عرصه سیاست جهانی و تحقیر او برمی گردد. ترامپ الان به اروپا و چین می‌گوید من به خاطر شما تحقیر شدم و من را تحویل نگرفتند و پهپاد من را زدند پس من اینجا کاری ندارم. وقتی این اعتراف را می‌کند به این علت است.

برزگر درباره شماره دادن ترامپ و اظهارات او درباره بازبودن باب گفت‌و‌گو عنوان کرد: شماره تلفن دادن ترامپ به شخصیتش بر می‌گردد. او به خیلی‌ها شماره تلفن می‌دهد و تلفن را جواب نمی‌دهد و در حقیقت سرکاری است اما درواقع این خودش بود که سرکار رفت و نامه مکتوب داد و جوابی نشنید.

وی با اشاره به اقدام آمریکا در بستن باب دیپلماسی گفت: ما که چهل سال است که تحریم هستیم و چهل سال است که آمریکا هرنوع اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد که تحریم و تهدید و جنگ تحمیلی و برخورد تمدن‌ها از جمله این اقدامات است و با این کارها راه به جایی نبرد. آمریکا از همه روش‌ها حتی مسلح کردن طالبان و داعش استفاده کرده است و حال یک بار هم دیپلماسی راستین را امتحان و به امضای خود عمل کند.

برزگر خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها ترسی از آمریکا ندارند و در این چهل سال برای آمریکایی‌ها ثابت شده که ایران ترسی ندارد و قدرت ایران مردمی و وصل به قدرت الهی و در دل مردم ایران است و به همین خاطر آمریکا به بی‌راهه می‌‌رود. آمریکا راه خوبی را انتخاب کرده بهتر است خلیج فارس و تنگه هرمز را ترک کند و اجازه دهد بازیگران منطقه برای این منطقه تصمیم بگیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان