تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷درصد افزایش به ۱۴۱۹ دلار و ۶۱ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
رویداد۲۴ در حالی که عدم قطعیت در مورد نتیجه‌بخش بودن مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و پایان بخشیدن به جنگ تجاری بر بازار سایه افکنده است، قیمت طلا روز جمعه جهش داشت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه طی ۳ سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۴۱۹ دلار و ۶۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه ژوئن تاکنون حدود ۸.۸ درصد افزایش داشته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از ژوئن ۲۰۱۶ تاکنون قرار دارد.

قیمت طلا همچنین با رشد هفتگی حدوداً ۱.۵ درصدی، در مسیر ثبت ششمین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۷ درصد افزایش مواجه بود و به ۱۴۲۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

رهبران کشور‌های عضو گروه ۲۰ امروز و فردا در اوزاکای ژاپن با یکدیگر دیدار می‌کنند و قرار است رؤسای جمهور آمریکا و چین فردا در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال دیروز گزارش داد که شی جین‌پینگ قصد دارد تا مجموعه‌ای از شروط را در این دیدار به ترامپ ارائه کند که حل اختلافات تجاری در گروی تحقق آنهاست.

در همین حال، لری کودلوف، مشاور کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ با دیدار بدون پیش‌شرط با شی جین‌پینگ موافقت کرده، اما همچنان تهدید وی به وضع تعرفه‌های جدید علیه کالا‌های چینی به‌قوت خود باقی است.

دانیل هاینس، تحلیلگر مؤسسه‌ای ان. زد. در این باره گفت: «تنش‌های موجود در خصوص مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین به رشد قیمت طلا کمک کرده است، زیرا برخی از خریداران در آستانه نشست گروه ۲۰ به سرمایه‌گذاری در بازار فلز زرد روی آورده‌اند».
 
منبع: رویترز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، جنگ تجاری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان