تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
محسن هاشمی عنوان کرد:

ضرورت مراقبت در بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات شورایاری‌ها /۲۵ درصد ثبت‌نام کنندگان زن هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مهلت ثبت نام از کاندیدا‌های انتخابات شورایاری پایان یافته است به هیات‌های نظارت توصیه کرد در جریان بررسی صلاحیت‌ها حداکثر مراقبت را به عمل آورند.
هیات‌های نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها نهایت مراقبت در بررسی صلاحیت‌ها را داشته باشند/ آمار کاندیدا‌ها نشان از جوانگرایی در شورایاری‌ها دارد / تیتر پیشنهادی: آغاز بررسی صلاحیت کاندیداهای شورایاری‌ها
رویداد۲۴ محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: شب گذشته مهلت ثبت نام در انتخابات شورایاری‌ها به پایان رسید و نزدیک به دوازده هزار تن از شهروندان تهرانی، بعنوان کاندیدا یا امیدوار در این انتخابات ثبت نام کردند.

وی در ادامه به اعلام آماری از میزان مشارکت در ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و گفت: از مجموع کاندیدا‌های ثبت نام شده، سهم زنان به ۲۵ درصد رسیده است که نشان از حساسیت بانوان در مشارکت‌های اجتماعی دارد. نکته‌ای که حائز اهمیت است حضور جوانان بود که طبق آمار اعلام شده مشارکت شهروندان زیر ٤٠ سال، ٤٠ درصد و زیر ٣٠ ساله‌ها ١٤ درصد کاندیدا‌ها را تشکیل می‌دهند که جوانگرایی محسوسی در شورایاری هاست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیات‌های نظارت از آغاز ثبت نام، برای صرفه جویی در زمان فعالیت خود را شروع کرده بودند گفت:، اما در هفته جاری این هیات‌ها باید مدارک کاندیدا‌ها را بررسی کنند و نتیجه را اعلام نمایند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این نخستین انتخابات در ایران است که بصورت الکترونیکی و با همکاری وزارت کشور برگزار می‌شود که مقدمه‌ای برای الکترونیکی کردن سایر انتخابات است.

وی در ادامه سخنانش به اعضای هیات نظارت توصیه کرد: در جریان بررسی صلاحیت‌ها حداکثر مراقبت بعمل آید تا حقی از شهروندان تضییع نشده و براساس سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی مقام معظم رهبری، تلاش شود که انتخابات شورایای با بیشترین شور و نشاط و مشارکت برگزار شود.

محسن هاشمی همچنین راهبرد شورای شهر تهران در برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری را بر کیفی سازی این نهاد موثر و کاهش شائبه‌ها و ارتقای تصویر شورای محله در فضای عمومی شهر عنوان کرد و افزود: و در این راستا با حذف مولفه‌های رانتی، نظیر اهدا امتیاز طرح ترافیک به اعضای شورای محله، تلاش شد که نخبگان و نیرو‌های کیفی که انگیزه ایجاد تحول و ارتقا عملکرد نهاد شورایاری را دارند، تشویق به حضور در انتخابات شوند که خوشبختانه در فرایند ثبت نام این موضوع تا حدودی محقق شد.

وی در پایان سخنانش از همه دست اندرکاران ستاد انتخابات تشکر کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان