تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران خبر داد:

حل موفت مشکل مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید/ فک پلمپ دو مدرسه به زودی

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران از حل موقت مشکل مدارس تحت ملکیت بنیاد شهید خبر داد و گفت: دو مدرسه‌ای که پلمب شده بودند نیز بزودی فک پلمب می‌شوند.
حل موفت مشکل مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید/ فک پلمپ دو مدرسه به زودی
شکرالله حسن بیگی در تشریح آخرین وضعیت مدارس دولتی تحت مالکیت بنیاد شهید، گفت: بر اساس صحبت استاندار تهران با رئیس بنیاد شهید، ایشان دستور دادن پیگیری قضائی این موضوع متوقف شود تا به یک توافق با آموزش و پرورش برسند به این ترتیب مشکل به صورت موقت حل شده و به زودی ۲ مدرسه پلمب شده نیز فک پلمب می‌شوند.

وی افزود: مالکیت این مدارس برای بنیاد شهید است و آموزش و پرورش نیز این موضوع را قبول دارد لذا باید نسبت به خرید و یا تهاتر این املاک بر اساس یک توافق اقدام شود.

پیش‌تر محسنی بندپی استاندار تهران نیز، درباره این مدارس گفته بود: در حال حاضر نقدینگی لازم برای خرید مدارس وجود دارد و در حقیقت آموزش و پرورش می‌خواهد این مدارس بخرد و بنیاد هم می‌خواهد بفروشد، اما باید در نحوه خرید توافقی را ایجاد کنیم. بی تردید با توجه به وجود منابع لازم برای خرید این مدارس بزودی توافق نحوه خرید را ایجاد می‌کنیم تا این مشکل در کمترین زمان ممکن حل شود.

روز سه شنبه هفته گذشته یازدهم تیرماه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از پلمب دو مدرسه دولتی تهران توسط بنیاد شهید خبر داده و علت پلمپ این مدارس را مسائل مالی عنوان کرده بود.

وی پیرو خبری مبنی بر احتمال پلمب ۱۱ مدرسه قلع و قمعی دارای مالک حقوقی در تهران (بنیاد شهید) و سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز در پی این اقدام گفته بود: متأسفانه دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ پلمب شدند. همه ما در حال تلاشیم تا مشکلات مربوط هرچه سریع‌تر حل شوند، حتی ظاهراً نهاد‌های بالاتر برای حل معضل ورود کرده‌اند و امیدواریم مشکل این دو مدرسه نیز حل شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان