تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

سفری در زمان با ۱۰ وانت از فولکس واگن! +تصاویر

نام فولکس واگن برای نزدیک به یک قرن نمادی از خودروی باکیفیت و خوش قیمت آلمانی بوده و تا به امروز نیز همواره در صف پیشتازان خلاقیت و نوآوری در صنعت خودرو قرار داشته است.
رویداد۲۴ مگر می‌شود عاشق دنیای خودرو بود و دلبستگی به گلف اسطوره‌ای نداشت؟! مگر می‌توان دوران کلاسیک خودرو را بدون قورباغه ای‌های آلمانی به خاطر آورد؟! نام فولکس واگن برای نزدیک به یک قرن نمادی از خودروی باکیفیت و خوش قیمت آلمانی بوده و تا به امروز نیز همواره در صف پیشتازان خلاقیت و نوآوری صنعت خودرو قرار داشته است.

برای امروز یک سفر تاریخی جذاب در محصولات فولکس واگن را خواهیم داشت تا ۱۰ وانت و کوپه یوتیلیتی (وانت‌هایی که براساس یک خودروی کوپه تولید می‌شوند) از این کمپانی را ملاقات کنیم.

تایپ 2

مدل: 1950

اولین نسل از این خودروی محبوب در فاصله سال های 1950 تا 1967 روی خط تولید قرار گرفت. با آنکه استقبال خوبی ازاین خودرو وجود داشت اما تعرفه 25 درصدی آمریکا در دوران لیندون بی. جانسن بر وانت های سبک تولید اروپا موجب شد تا در نهایت تولید نسل اول تایپ 2 در اواخر دهه 60 میلادی متوقف شود. اما این پایان کار نبود زیرا نسل دوم پیکاپ مذکور برای سال ها (1967 تا 1979)در بازار جهانی و کشورهایی مانند برزیل و مکزیک عرضه می شد. با موفقیت در بازارهای مختلف نسل سوم از 1979 تا 1992، نسل چهارم از 1990 تا 2003، نسل پنجم از 2003 تا 2015 و نسل ششم از 2015 تا کنون در بازارهای جهانی عرضه می شود.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی کارمان چیتا

سال: 1971

فولکس واگن مفهومی کارمان چیتا بیشتر از آنکه وانت باشد یک کانورتیبل(کروکی) اسپرت است که اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو (سال 1971) به نمایش گذاشته شد. این محصول نتیجه همکاری فولکس واگن و شرکت ویلهلم کارمان بود. در این نمونه اولیه از یک موتور 1.6 لیتری با 50 اسب بخار خروجی استفاده شد و هرگز راهی به خط تولید انبوه نیافت.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

کَدی

سال: 1979

این محصول از سال 1979 تا به امروز روی خط تولید قرار داشته هرچند که تبدیل به یک ون باری شده است. اولین نسل از فولکس واگن کَدی بر اساس پلتفرم گلف طراحی شد یا بهتر بگوییم یک گلف توسعه یافته در طول که آنرا تبدیل به وانت کرده بودند! این محصول در خط مونتاژ وستمورلند آمریکا آماده عرضه در بازار می شد. نمونه استاندارد این خودرو با موتور 1.5 لیتری دیزل یا 1.7 لیتری بنزینی قابل سفارش بود. تولید این خودرو تا سال 2007  در بازارهای نوظهور مانند آفریقای جنوبی ادامه یافت.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی وریو 2

سال: 1991

همانند کارمان چیتا نمی توان این محصول را یک وانت متعارف درنظر گرفت. وریو2 در واقع یک خودروی اسپرت کانورتیبل با مقداری جای اضافه است! این محصول اولین بار در فرانکفورت اتو شو به نمایش درآمد.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی ای ای سی

سال: 2000

با آنکه عنوان مفهومی را با خود همراه دارد اما طراحی متعارف آن با نامی که برایش انتخاب شده، سازگاری ندارد و یک دلیل جالب نیز برایش وجود دارد! این خودروی مفهومی در سال 2000 بر اساس پلتفرم نسل اول توراگ که سال 2002 وارد بازار شد، شکل گرفت. در این نمونه اولیه از یک موتور 10 سیلندر توربودیزل با 313 اسب بخار خروجی و گشتاور 750 نیوتن متر استفاده شد. سامانه چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق بادی الکتریکی و جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته از دیگر مشخصات این محصول بود.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

پیکاپ مفهومی

سال: 2008

هرچند این ظاهر برای سال 2019 دیگر ویژگی های یک وانت مفهومی را ندارد اما در سال 2008 یک خودروی فضایی با بدنه ای حجیم بوده که متفاوت با محصولاتی است که در خیابان ها تردد داشته اند. این مفهومی زیاد برای ورود به بازار انتظار نکشید زیرا کمتر از دو سال بعد با عنوان آماروک به بازار عرضه شد.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی ساویرو راکت

سال: 2010

یک نمونه کامل از کوپه یوتیلیتی بود که در سال 2010 معرفی شد. در نمای جلوی آن براحتی می شد روح خودروی گل نسل سوم را مشاهده کرد. این محصول در نمایشگاه خودروی سائوپائولو (برزیل) رونمایی شد ولی هرگز به مرحله تولید انبوه نزدیک نشد.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی کنیون آماروک

سال: 2012

این مدل مفهومی براساس پیکاپ تولید انبوه آماروک معرفی شد. رونمایی از آن در نمایشگاه خودروی ژنو با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود. خودرویی قرمز رنگ با چرخ های بزرگ و ظاهری جان سخت و مقاوم. اما این محصول هیچگاه به مرحله تولید انبوه نزدیک نشد.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی ترایستار تی دی آی

سال: 2014

این خودرو برپایه پلتفرم ترانسپورتر تی6  معرفی شد البته حدودا 2 سال پیش از آنکه تی6 روانه بازار شود. برای این نمونه اولیه از یک موتور 2 لیتری با 201 اسب بخار خروجی و گشتاور 450 نیوتن متر استفاده شد. متاسفانه با معرفی تی 6 دیگر این وانت متفاوت به فراموشی سپرده شد.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 

مفهومی اطلس تانوآک

سال: 2018

این محصول در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد. این یک پیکاپ براساس پلتفرم شاسی بلند مطرح اطلس است که همان جذابیت ها را با فضای اختصاصی بار، همراه دارد. اما اگر نگاهی به سوابق گذشته فولکس واگن در تولید وانت هایش داشته باشیم شاید این مدل هم شانس کمی برای حضور در مرحله تولید انبوه داشته باشد.

سفری در زمان با 10 خودرو از فولکس واگن! (+تصاویر)

 
نظرات شما
پیشخوان