تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۸
با نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک؛

قیمت نفت رکورد ۱.۵ ماهه زد

قیمت نفت روز پنج‌شنبه با نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک و تهدید شدن تولید نفت از این منطقه به بالاترین سطح ۶ هفته‌ای خود رسید.

قیمت نفت رکورد ۱.۵ ماهه زد

رویداد۲۴ روز پنج‌شنبه، با نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک و تهدید شدن تولید نفت از این منطقه، قیمت نفت به بالاترین سطح ۶ هفته‌ای خود رسید. این در حالی بود که اتفاقاتی که پیرامون یک نفتکش انگلیسی در خلیج فارس به وجود آمد، به تداوم تنش‌ها در این منطقه تاکید دارد.

تا ساعت ۱۱:۴۱ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۴۳ سنت یا ۰.۶۴ درصد رشد کرد و به ۶۷.۴۴ دلار رسید، که بالاترین سطح آن از ۳۰ می تا کنون است. این شاخص نفتی تا پایان جلسه معاملاتی دیروز ۴.۴ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، ۳۹ سنت یا ۰.۶۵ درصد رشد کرد و به ۶۰.۸۴ دلار رسید، که بالاترین قیمت آن از ۲۳ می تا کنون است. این شاخص نفتی تا انتهای جلسه معاملاتی دیروز ۴.۵ درصد جهش کرده بود.

روز چهارشنبه، با نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک، تولیدکنندگان آمریکایی نفت این منطقه، حدود یک سوم تولیدات خود را متوقف کردند. به نظر می‌رسد این اولین طوفان مهمی باشد که در فصل طوفان‌های اقیانوس اطلس، به سوی این منطقه حرکت کرده است.

۱۵ پایگاه تولید نفت و ۴ چاه نفتی در شمال و مرکز خلیج مکزیک، تخلیه شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان