تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

آلاینده اُزن امروز و فردا تهرانی‌ها را تهدید می‌کند

همدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها به‌ویژه اُزن در هوای تهران خبر داد.
آلاینده اُزن امروز و فردا تهرانی‌ها را تهدید می‌کندحسین شهبازی گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت کیفیت هوا برای شهر تهران، افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (پنجشنبه، ۲۰ تیر) را شاهد هستیم. برای برخی ساعات بویژه بعدازظهر، وزش باد نسبتاً شدید (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رفته رفته با افزایش تابش نور خورشید در طول روز به همراه فراهم شدن سایر شرایط مورد نیاز برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد، گفت: به همین ترتیب، بیشینه مقدار غلظت آلاینده مذکور بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ مشاهده خواهد شد. از این رو، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات امروز، انتظار می‌رود شرایط کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران در وضعیت نامطلوب قرار گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، ادامه داد: به تدریج در اواخر وقت پنجشنبه (۲۱ تیر) از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا روز بعد (جمعه ۲۲ تیر) انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود به گونه‌ای که هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود.

وی با اشاره به نتایج پیش بینی کیفیت هوا، تصریح کرد: انتظار می‌رود در بعضی ساعات روز جمعه بر غلظت برخی آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) افزوده شده که به صورت موقتی سبب کاهش کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد. همچنین دما تا روز پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان