تاریخ انتشار: ۰۶:۴۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

آیا کوپن چیز وحشتناکی است؟

این‌روز‌ها افراد و گروه‌های بسیاری هستند که بی‌آنکه بخواهند هیچ مسئولیتی بپذیرند همه چیز از دولت می‌خواهند. این مطالبه در این شرایط خاص بی‌انصافی محض است. از دولت باید به قدر اختیارات و توانایی‌هایش انتظار داشت و نه بیشتر.

رویداد۲۴  در طول این صد و اندی روز که از سال گذشته است همه دریافته‌ایم که حداقل در آینده‌ای نزدیک قرار نیست تحول عمده‌ای در نظام تحریمی آمریکا اتفاق بیفتد و باز دریافته‌ایم که اقدامات اروپایی‌ها چندان به کار ما نمی‌آید؛ و همچنانکه تا به حال نیامده است. پس باید خودمان دست به کار شویم.

در اینکه شرایط کشور شرایط جنگی و ویژه است هم کسی تردیدی ندارد. هر چند این جنگ نظامی نیست، اما دست کمی از آن ندارد پس به شدت باید هوشیار بود. دست دست کردن و به امید فردا و فردا‌ها نشستن هم دردی دوا نمی‌کند؛ لذا بی‌تعارف برای آنکه از این تهدید فرصت بسازیم نباید وقت تلف کنیم. صادرات نفت ما با سختی و دشواری صورت می‌گیرد. سرمایه و درآمد ارزی کشور ارزشمند و حفظ آن بسیار مهم است و باید به شدت مراقب خزانه و دزد‌های سرگردنه باشیم. مدت‌هاست که همه کارشناسان می‌گویند این سیستم پرداخت یارانه حتی یارانه کالا‌های اساسی جز رانت ثمر دیگری ندارد. پس چرا معطل می‌کنید؟ از قیل و قال و تهمت نترسید. بسیاری از آن‌ها که شما را می‌ترسانند که باید به همین روش ادامه دهید و بازگشت به سیستم کوپنی و جیره‌بندی بازگشت به قهقرا و مایه سرافکندگی و خجالت است، آدم‌های رندی هستند که از این رانت عظیم با پرچم طرفداری از محرومان لقمه‌های درشت حرام بر می‌دارند و منافع سرشماری به جیب می‌زنند. حالا اواخر دهه۹۰ است با گسترش اطلاعات و سیستم نوین، مسأله قابل حل است.

کوپن الکترونیکی هم مشکلات کوپن کاغذی را ندارد پس این سفره حرام که عده‌ای را به سوء استفاده‌های کلان و رانت عادت داده جمع کنید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کوپن
نظرات شما
پیشخوان