تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
همتی:

بازار ارز ثبات دارد/ نرخ ارز آزاد به نیمایی نزدیک شد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد به ارز نیما گفت: بازار ارز از ثبات برخوردار است و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته که نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست‌های ارزی اخیر است.

بازار ارز ثبات دارد/ نرخ ارز آزاد به نیمایی نزدیک شد

رویداد۲۴ در نشست هم اندیشی رئیس کل بانک مرکزی با اعضای هیئت رئیسه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، عبدالناصر همتی با تاکید بر اینکه بخش غیردولتی بازوی توانمند اقتصاد کشور است، تصریح کرد: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای رفع موانع فعالان بخش غیردولتی به کار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای حفظ تعادل بازارها، کنترل بازار ارز را در دستور کار دارد ابراز امیدواری کرد با تداوم آرامش نسبی بازارها شاهد رونق بیشتر تولید باشیم.

افزایش تسهیلات پرداختی به تولید تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان

طبق اعلام بانک مرکزی، رئیس کل این بانک در پاسخ به درخواست‌های فعالان اقتصادی بخش‌های غیردولتی برای تأمین مالی واحدهای تولیدی به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: بانک مرکزی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از رکود، برنامه‌های جدید بانک مرکزی پس از نظرخواهی از کارشناسان پولی کشور در حال تدوین است و در قالب «طرح تأمین مالی مولد» اجرایی خواهد شد.

همتی با اشاره به اینکه نظام بانکی علیرغم محدودیت‌های موجود همواره پشتیبان بخش تولید کشور بوده است، تاکید کرد: در سال جاری میزان پرداخت تسهیلات به بخش‌های تولیدی افزایش خواهد یافت و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به «SME» ها اختصاص خواهد یافت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان