تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس برای گیمینگ و واقعیت مجازی رونمایی کرد

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس رونمایی کرده که نسبت به مدل ۸۵۵ از بعضی جهات ارتقا پیدا کرده است.
رویداد۲۴  این شرکت قبلا هم چند ماه بعد از معرفی یک تراشه آن را از بعضی جهات ارتقا داده و در اختیار مشتریان قرار می‌داد. احتمالا معروف‌ترین چیپستی که شامل این استراتژی شد چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ بود، اما این لطف شامل حال S۸۳۵ نشد.

چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس تا حد زیادی همان SoC قبلی است، اما کمپانی سازنده سرعت کلاک پردازنده اصلی را ۲.۸۴ گیگاهرتز به ۲.۹۶ گیگاهرتز رسانده که به معنی بهبود ۴.۲ درصدی در پردازش‌های تک رشته‌ای است.
اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

علاوه بر تقویت پردازنده کارایی GPU هم ۱۵ درصد ارتقا پیدا کرده است. پیش از این کلاک پردازشگر آدرنو ۶۴۰ به ۵۸۵ مگاهرتز محدود شده بود، اما در نسخه جدید این میزان به ۶۷۲ مگاهرتز رسیده است.

جدای از این موارد دو تراشه مورد بحث تفاوت دیگری با هم ندارند؛ بنابراین هنوز هم از مودم مجتمع ۵G خبری نیست و از مودم X۲۴ LTE با سرعت دانلود ۲۰۰۰ مگابیت در ثانیه استفاده شده است. از ویژگی‌های شاخص دیگر باید به لیتوگرافی ۷ نانومتری،۳ هسته پردازشی Kryo ۴۸۵ Gold با کلاک ۲.۴۲ گیگاهرتز، ۴ هسته Kryo ۴۸۵ Silver با کلاک ۱.۸ گیگاهرتز، موتور هوش مصنوعی نسل چهارم و پردازنده‌ی سیگنال تصاویر دوگانه ۱۴ بیتی Spectra ۳۸۰ اشاره کرد.

به گفته کوالکام تا چند هفته دیگر محصولات بهره‌مند از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مشخص خواهند شد. سال گذشته ایسوس نخستین شرکتی بود که گوشی ROG خود را با نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۴۵ روانه بازار کرد.

با توجه به اینکه حدود سه هفته تا معرفی گلکسی نوت ۱۰ باقی مانده انتظار می‌رود سامسونگ نسخه بین المللی پرچمدار جدید خود را به این چیپست مجهز کند. این گوشی احتمالا در دو نسخه و با نمایشگر‌های ۶.۷۵ و ۶.۳ اینچی معرفی خواهد شد.
منبع:
anandtech
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گلکسی نوت 10 ، سامسونگ
نظرات شما
پیشخوان