تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دستور کار اصولگرایان برای ۳۰ سال آینده/ برای نجات آینده ایران زیاد فرزند بیاورید!

موضوع «زیاد فرزندآوری» بار دیگر از سوی چهره‌های اصولگرا مطرح شده است. این شعار از یک طرف مقابله با سیاست‌های کنترل جمعیت دوره هاشمی رفسنجانی است و از طرف دیگر، حمایت برخی علما را در پی دارد. مسائلی که هر دو از نقاط استراتژیک جریان اصولگرا به شمار می‌رود.

اصولگرایان به دنبال زاییدن بیشتر زنان!

رویداد۲۴ زهره الهیان نماینده مجلس هشتم در صفحه توییتر خود نوشت «یکی ازدانشجویان دانشگاه شریف را دیدم؛ می‌گفت کمپین مادران شریف را راه انداخته‌ایم و با هم عهد کردیم با یاری لطف خداوند هریک ازما ۱۰ فرزند بیاوریم و نوبتی از بچه‌های یکدیگر نگهداری کنیم تا بتوانیم درس را هم ادامه دهیم. در دلم احسنت به هوش آینده‌نگرانه جوانان و دختران این مرزو بوم گفتم. ‏۲- اگر امروز به فکر نباشیم در ۳۰ سال ‎آینده جمعیتی پیر و فرتوت خواهیم داشت و خبری از نیروی کار جوان و مولد نخواهد بود و در آینده دورتر اساسا خبری از کشور ‎ایران در ژئوپلیتیک جهان نخواهد بود.»

انتشار این توییت با واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی مواجه شد. بسیاری از کاربران با جملات خانم الهیان شوخی کرده‌اند. صادق نیکو از فعالان توییتری اصولگرا در زیر توییت الهیان نوشت «‏‎خانم الهیان لطفا توییتر رو پاک کنید از روی گوشی‌تون. برای همه اینجوری بهتره.»

کمپین مادران شریف خروجی مشخصی نداشته است. با توجه به بالا رفتن سن ازدواج و سختگیری‌های آموزشی دانشگاه شریف، به ندرت خانم‌هایی در دوران تحصیل یک بار بارداری را تجربه می‌کنند و در میان این افراد نیز، هشتگ یا کمپینی به عنوان مادران شریف وجود ندارد.

در چند سال گذشته برخی شخصیت‌های برجسته و متخصصان علوم اجتماعی، نسبت به پیر شدن جمعیت ایران هشدار داده‌اند و از دولت و دستگاه‌های اجرایی خواسته‌اند سیاست‌هایی را تدوین کند که خانواده‌ها را به افزایش جمعیت تشویق کند. به جز زهره الهیان، هفته گذشته روزنامه جوان نیز به صورت مفصل به این موضوع پرداخته بود. در گزارش روزنامه جوان به کتاب مرحوم علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی با عنوان «رساله نکاحیه، کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین» اشاره شده و بخش‌هایی از این کتاب آورده شده است «این حقیر روزی به یکی از پزشکان حاذق و بصیر و متعهد که سخن از این موضوع به میان آمده بود، گفتم‌: سلامت و سعادت زن در این است که یا حامله باشد یا بچه در شیرخواره داشته باشد. قدری تأمل کرد و گفت: آقا این گفتار، مطابق آخرین نتیجه کنگره‌های پزشکی است که امسال در آمریکا برگزار شده و من تز دکتری خود را در آمریکا در همین موضوع قرار داده‌ام. آنگاه گفت: طبق آخرین مدارک و آمار، دخترانی که قبل از ۱۸ سال بچه بزایند سرطان پستان نمی‌گیرند و هر چه دیرتر بچه بزایند، درصد خطر تهدید سرطان پستان در آن‌ها زیاد می‌شود چون از سن ۳۰ سالگی بگذرند خطر سرطان پستان به نحو مضاعف بالا می‌رود، اما زنانی که اصلاً ازدواج نکنند و بچه نیاورند، درصد خطر سرطان پستان در آن‌ها سرسام‌آور است.

«در قسمت دیگری از این کتاب نیز آمده است «بچه زاییدن، تکثیر مثل نمودن است. یعنی زن، موجوداتی را مشابه خود، از پسر و دختر به وجود می‌آورد. اگر زنی شش اولاد زایید، شش انسان مشابه خود را در خارج ایجاد کرده است و اگر ۱۰ اولاد زایید، ۱۰ انسان مشابه خود را. تازه اگر این اولاد دختر باشند، وگرنه اگر همه آن‌ها یا بعضی از آن‌ها پسر باشند، موجودات قوی‌تر و نیرومندتری را در خارج به وجود آورده است.

«در قسمت دیگری از این کتاب نیز با اشاره به جمعیت ۵۰ میلیونی ایران در دهه هفتاد (زمان نگارش کتاب) انتقاد شده که چرا جمعیت ایران از کشور‌هایی مثل فرانسه و آلمان و انگلیس کمتر است.

همین روزنامه در گزارش دیگری نیز آورده است «خانواده‌هایی که با وجود داشتن چند فرزند باز هم سعی در فرزند‌آوری هرچه بیشتر دارند جزو خانواده‌هایی با باور‌ها و اعتقاداتی قوی هستند، به طوری که اعتقادات مذهبی آن‌ها اصلا به صورت ظاهری نیست و این افراد عمیقا و از صمیم قلب وجود خداوند را مهم‌تر از هرچیز دیگری دانسته و به صفت روزی دهنده بودنش ایمان دارند.»

در این گزارش نیز به زیاد فرزند آوری اشاره شده است و به دولت پیشنهاد داده است خانواده‌های با فرزندان بیشتر، از مزیت‌های بیشتری در دریافت یارانه‌های دولتی برخوردار باشند.

اواخر سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر ضرورت افزایش مبلغ وام ازدواج، پیشنهاد داده بود حداقل سه میلیون تومان برای تولد فرزند پرداخت شود. این طرح اجرا نشد و بعید هم بود طرح موفقی باشد.

پیش از این رهبر انقلاب درباره افزایش جمعیت صحبت کرده‌اند اما این صحبت مشروط بوده و هیچگاه از زیاد فرزندآوری در هر شرایطی سخنی به میان نیامده است: «مسئله جمعیّت که بجد هم مورد بحث و اختلاف نظر در جامعه است، مسئله بسیار مهمّی است. بلاشک از نظر سیاست کلّی کشور، کشور باید برود به سمت افزایش جمعیّت؛ البتّه به نحو معقول و معتدل.»

همزمانی گزارش روزنامه جوان با توییت خانم زهره الهیان و شروع زیرپوستی برخی نامزد‌های انتخابات مجلس، ممکن است اتفاقی نباشد و جریان اصولگرا به دنبال آن باشد در صورت تصرف مجلس آینده، سیاست «زیاد فرزندآوری» را پیگیری کند. این شعار از یک طرف مقابله با سیاست‌های کنترل جمعیت دوره هاشمی رفسنجانی است و از طرف دیگر، حمایت برخی علما را در پی دارد. مسائلی که هر دو از نقاط استراتژیک جریان اصولگرا به شمار می‌رود. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فرزند آوری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
اذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
5
خانوده ها بر اساس نیاز و نوانایی مالی و روحی خودشون نصمم میگیرند چند فرزند داشنه باشند نه بر اساس نیاز کشور در 30 سال انده به سرباز و نیروی جوان
هر کسی هم نگران کاهش نفوس ایران و پیر شدنشه اول بره مشکلها ازدواج و بیکاری و گرانی رو حل کنه بعدا مشکلهای اجنماعی و فرهنگی و نوقعهای بالای خانواده ها در ازدواج رو
یادمه بچه بودم دو بچه کافیس همه جا نبلیغ میشد نمیشه که مردم با ساز مسئولین برقصند
محمود حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
3
نگاه کو کورانه و احمقانه به فرزند آوری و افزایش جمعیت بدون درنظر کرفتن شاخص هایی مانند ظرفیت جمعیتی کشور و ... که اتفاقا افراد و تفکری که در دهه 60 و 70 توصیه به افزایش بی رویه جمعیت در ایران داشتند و مقصر بخش عمده ای از مشکلات جمعیتی امروز کشور هستند مجددا دارند مسیر جمعیتی کشور روعوض میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
3
عجب رویی دارند همین الان که اینهمه جوان تحصیل گرده داریم که با میخوان مثل یک انسان سالم کار کنند و ازدواج کنند چه گلی به سرشون زدید جز اینکه افسرده شدند و به بیراهه ها کشیده شدند
ناهيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
2
به عمت بگو زياد بچه بياره. هروقت رفاه واسه مردم درست كرديد ما هم بچه براتون درست ميكنيم
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
2
اصولگران ، بیخود میکنند برای مردم نسخه پیچی میکنند.همینکه از سال ۵۷ جمعیت ایران رو بدون هیچ گونه برنامه ریزی دو برابر ش کردند، بزرگترین جنایت و مرتکب شدند.افزایش جمعیت ، تولید مرغ و جوجه نیست ک نهایتا سر از کشتار گاه در بیاره،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
هی
ا
|
France
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
1
کسانی صحبت از ۱۰ فرزندی میکنند که سر سفره انقلاب نشسته و۱۰ نسل بعدی خود را تامین کرده اند نه ۷۰ درصد مردمی که زیر خط فقرند!کسانی که نان شب ندارند وبه آخر خط میرسند هیچگاه به فرزند آوری فکر نمیکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
فقط خدا نیست و نابودتون کنه خودتون حال به زن طرز تفکراتتون حال به زن خاک خاک خاک
نظرات شما
پیشخوان