تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
کاتب خبر داد؛

درخواست نمایندگان برای سلب عضویت رحیمی از هیئت رئیسه مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از درخواست برخی نمایندگان برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیائت رئیبسه مجلس خبر داد.
درخواست  نمایندگان برای سلب عضویت رحیمی از هیئت رئیسه
رویداد۲۴ غلامرضا کاتب امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره تقاضای تعدادی از نمایندگان برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از عضویت در هیئت رئیسه گفت: نمایندگان مجلس در رابطه با سوال دیروز آقای رحیمی از وزیر دفاع تقاضای سلب عضویت به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس کردند.

وی تاکید کرد: طبق آیین نامه اگر ۲۵ نفر از نمایندگان مجلس تقاضا کنند که هر یک از اعضای هیئت رئیسه به تعهد خود عمل نکرده طبق قانون ظرف سه روز وقت داریم هیئتی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: هیئت مرکب از روسای کمیسیون‌ها به اضافه اعضای کمیسوین آیین‌نامه داخلی و همچنین سه نفر از اعضای امضا کنندگان که تقاضای سلب عضویت داشتند می‌شود. ما باید این هیئت را ظرف سه روز تشکیل دهیم.

کاتب تصریح کرد: سپس آقای رحیمی موظف است ظرف ۱۰ روز دفاعیات خود را در این هیئت بیان کند و پس از آن این هیئت رای خواهند داد. اگر ایشان در آن هیئت سلب عضویت شود و از هیئت رئیسه سلب عضویت شود گزارش آن را به صحن علنی می‌دهیم وگزارش در صحن غیرعلنی مطرح خواهد شد.

وی افزود: مباحث سوال‌کنندگان و دفاع‌کنندگان در صحن غیرعلنی مطرح می‌شود، اما رای‌گیری سلب عضویت دوباره بعد از جلسه غیرعلنی و در جلسه علنی رای‌گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس مواد ۱۱ و ۱۶ آئین‌نامه داخلی مجلس، این نماینده مجلس سؤالی را از وزیر دفاع پرسید که هیچ ارتباطی به وی نداشت و از سوی دیگر اعلام کرد که سپاه پاسداران فیلمی امنیتی را در اختیار کریمی قدوسی قرار داده است در حالی که سپاه به صورت رسمی و کتبی اعلام کرد فیلمی که در صحن مجلس پخش شده است، از طریق سپاه در اختیار این نماینده قرار نگرفته است.

کاتب خاطرنشان کرد: یک مسئله مورد توجه دیگر آن است که اگر این فیلم غیرمستند و غیراصولی بوده است، نباید هیئت رئیسه مجلس اجازه پخش آن را می‌داد و اگر هیئت رئیسه تخلف کرده است، وزیر نباید در این باره پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش از این هم نمایندگان درخواست سلب عضویت اعضای هیئت رئیسه را مطرح کرده بودند؟ متذکر شد: قبلاً درباره علی مطهری هم این اتفاق افتاد که به رأی‌گیری کشیده نشد و متقاضیان توافق کردند که وی سلب عضویت نشود.

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان